Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه از مقامات زندان به خاطر ندادن قرآن کریم به وی شکایت می‌کند؛ کتاب مقدسی که این منتقد برجسته قصد داشت در حالی که دوران حبس خود را سپری می‌کند، مطالعه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه دو هفته است که در اعتراض به امتناع مقامات زندان از ارائه خدمات درمانی به وی به خاطر کمر درد و پا درد شدیدش، دست به اعتصاب غذا زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وی روز سه‌شنبه در پستی در اینستاگرام اعلام کرد که نخستین شکایتش از مقامات زندان در رابطه با عدم ارائه قرآن، کتاب مقدس مسلمان به وی برای مطالعه خواهد بود.

ناوالنی گفت: موضوع این است که مقامات زندان قرآنم را به من نمی‌دهند و این مرا عصبانی می‌کند.

وی افزود: مطالعه عمیق قرآن برای تزکیه نفس و خودسازی است و هدفی بود که من برای خودم در حالی که دوران حبسم را سپری می‌کنم، تعیین کرده بودم.

این سیاستمدار تصریح کرد: به من اجازه دسترسی به هیچ‌یک از کتاب‌هایی که با خودم آورده بودم یا طی ماه گذشته آنها را سفارش داده بودم، داده نمی‌شود چرا که همه آنها باید از نظر محتوای افراطگرایی مورد بررسی قرار گیرند که به گفته مقامات این روند سه ماه طول می‌کشد.

ناوالنی گفت: بنابراین من درخواست دیگری به رئیس زندان دادم و شکایت‌نامه‌ای تنظیم کردم. کتاب‌ها همه‌چیز ما هستند و اگر باید به خاطر حق مطالعه‌ام شکایت کنم، قطعا این کار را انجام خواهم داد.  

این سیاستمدار ۴۴ ساله برجسته‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود.  

ناوالنی ژانویه سال جاری میلادی به محض بازگشت از آلمان به مسکو بازداشت شد. وی به خاطر مسمومیت با نوعی گاز اعصاب که کرملین را مقصر آن می‌دانست به مدت پنج ماه در آلمان تحت معالجه و درمان قرار داشت؛ اتهامی که مقامات روسیه آن را رد کرده‌اند.

دادگاهی در روسیه در فوریه سال جاری میلادی دستور داد که ناوالنی به خاطر نقض شروط عفو مشروطش به مدت دو سال و شش ماه زندانی شود. ناوالنی این محکومیت را به عنوان حکمی ساختگی و جعلی رد کرده و دادگاه حقوق بشر اروپا نیز این محکومیت را خودسرانه و کاملا غیرمنطقی دانسته است.

ناوالنی هفته گذشته با علائم سرفه و تب به درمانگاه زندان منتقل شد. وی در پستی در اینستاگرام گفته است که سه تن از ۱۵ هم سلولی‌اش بیماری سل دارند؛ بیماری مسری که از طریق هوا منتقل می‌شود.

مشاورین ناوالنی روز دوشنبه اعلام کردند که وی از درمانگاه به بند منتقل شده است.

مشاوران ناوالنی اعلام کردند که مقامات زندان این منتقد برجسته را به تغذیه اجباری تهدید می‌کنند.

در همین حال، "یولیا ناوالنی"، همسر الکسی ناوالنی روز سه‌شنبه پس از ملاقات با شوهرش در زندان گفت: ناوالنی به سختی قادر به تکلم است و وزن بیشتری کم کرده است.

یولیا ناوالنی پس از صحبت با همسرش از طریق تلفن از پشت یک پنجره شیشه‌ای در پستی در اینستاگرام به توصیف وضعیت همسرش پرداخت و گفت: الکسی همچنان مثل همیشه با نشاط و خوش‌رو است. اما به سختی صحبت می‌کند و هر از گاهی گوشی تلفن را روی میز می‌گذارد تا کمی استراحت کند و مجددا گوشی را بر می‌دارد و صحبت می‌کند. او وزن بیشتری کم کرده و در حال حاضر با قد یک متر و ۹۰ سانت تنها ۷۶ کیلو وزن دارد.

این بدان معناست که وی از زمان ورود به زندان تا کنون ۱۶ کیلو گرم وزن کم کرده است.

یولیا ناوالنی گفت: مقامات زندان همچنان به الکسی اجازه نمی‌دهند با پزشکش ملاقات کند. او خیلی لاغر شده اما می‌دانم که تسلیم نخواهد شد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الکسی ناوالنی مقامات زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏
  • ماریو گومز: به خاطر بازی در فیورنتینا، پیشنهاد رئال مادرید را رد کردم!