Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:53:08 GMT

اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در قم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۴۹۱

اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای تأمین برخی از کالاها، بویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در این ایام، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تشدید فعالیت تیم‌های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در این ایام تاکید کرد: این طرح با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالا‌های پرمصرف در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در سطح استان اجرا خواهد شد.

سیجانی همچنین تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالا‌های مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحد‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان صنعت ومعدن ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند

ایسنا/لرستان لرستان یکی از استان‌های مطرح کشور در تولید سنگ به ویژه سنگ‌های تزئینی است و تقریباً ۲۵ درصد ذخایر سنگ تزئینی کشور را داراست اما نتوانسته از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار و رونق اقتصادی این استان بهره ببرد.

یکی از مهمترین منابع طبیعی لرستان معادن سنگ هستند که از منظر اقتصاد کلان بخش معدن در استان دارای مزیت رقابتی است و می‌توان از این فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری به استان بهره بر، متاسفانه خام فروشی باعث شده این صنعت در استان رونق آنچنانی نداشته باشد.

در هیمن راستا امروز یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز کارگر خبرنگاران لرستان به همراه استاندار لرستان از «معدن سنگ گوهره دربچاه نرگسه چگنی» بازدید کردند.

در این بازدید ابوطالب شفقت، استاندار لرستان با تبریک روز کارگر گفت: لرستان غنی از ذخایر بسیار با ارزش است و یکی از معادن مهم آن که در شهرستان چگنی به وفور می‌شود مشاهده کرد، سنگ گوهره است.

وی بیان کرد: نیاز است این سنگ به کیفی برداشت شود و بتونیم فرآوری آن را از صفر تا صد در استان انجام دهیم و از خام‌فروشی آن اجتناب کنیم.

استاندار لرستان گفت: نیاز است کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته و قدردان تلاش آنان باشند.

شفقت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت کار و خدمت است و تلاشش تولید بیشتر، جهش تولید و تولید کیفی محصولات است.

در این خصوص مسعود حیدری یکی از بهره‌برداران حوزه سنگ در استان به ایسنا گفت:  معادن سنگ تزئینی عمدتاً در جنوب غرب استان و در شهرستان دوره چگنی قرار دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد معادن و شاغلین معدن، مربوط به استخراج سنگ‌های تزیینی، سنگ آهک، شن و ماسه است اما متأسفانه در شرایط فعلی به دلیل فرسودگی و استهلاک بالای تجهیزات مورد استفاده شاهد فروش سنگ استان به صورت خام و با قیمت نازل هستیم.

این بهره‌بردار حوزه سنگ بیان کرد: بهره‌برداری از این معادن به شکل نامطلوب و غیراقتصادی انجام می‌پذیرد که نتیجه آن خروج قریب به ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام است.

رضا بهرامی هم در خصوص وضعیت فروش سنگ گوهره گفت: سنگ‌های تزئینی مزیت منطقه چگنی محسوب می‌شود که می‌توان با فراوری آن لرستان را به لحاظ اقتصادی متحول کرد.

بهره‌بردار حوزه سنگ عدم وجود شهرک‌های مجهز و مدرن سنگ و مساعد نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله مشکلات این صنعت برشمرد و تصریح کرد: می‌توان با فرآوری کامل مواد معدنی استان ظرفیت ایجاد اشتغال در این حوزه را تا ۱۲ هزار نفر افزایش داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد