Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:28:50 GMT

آورد رودخانه‌های استان بوشهر ۴۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۵۵۶

آورد رودخانه‌های استان بوشهر ۴۵ درصد کاهش یافت

امید آزادی‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از کاهش ۳۸ درصد بارندگی‌ها در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: طی نیمه نخست سال آبی، آورد رودخانه‌های استان بوشهر ۷۴۰ میلیون متر مکعب بود.

وی از کاهش ۱۰ درصدی آورد رودخانه‌های استان بوشهر نسبت به سال قبل خبر داد و اضافه کرد: آورد رودخانه‌های استان بوشهر نسبت به بلند مدت دارای کاهش ۴۵ درصدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: با توجه به این میزان کاهش در نیمه نخست سال آبی، شاهد تنش‌هایی در ذخایر آبی در نیمه دوم سال آبی خواهیم بود.

وی بیان کرد: کاهش بارش‌ها و کمبود آورد رودخانه‌ها باعث کاهش سطح ایستابی در دشت‌های استان بوشهر شده است.

کد خبر 5188786

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای استان بوشهر بوشهر ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر ماه مبارك رمضان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی آورد رودخانه های استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر منابع آب شهرستان بوکان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: با تأمین حقابه از رودخانه سیمینه رود و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز ۹۰ درصد تالاب قره گل این شهرستان آبگیری شد.

عباس عباسی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارشها در سال آبی پیش رو  افزود: در تعطیلات نوروز امسال شش حلقه چاه غیرمجاز مسدود و از حفاری هشت حلقه چاه غیرمجاز دیگر جلوگیری و همچنین ۲۲۰ فقره پروانه چاههای کشاورزی تمدید شد.

عباسی، با اشاره به برنامه ها و سیاستهای امسال مدیریت منابع آب این شهرستان از جمله برگزاری مستمر و ماهانه شورای حفاظت ازمنابع آب،حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی و اجرای برنامه های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تأمین آب بخشهای مختلف به صورت پایدار برای اشتغالزایی، جلوگیری از تصرفات بستر رودخانه ها و مجاری آبی و لایروبی و بازگشایی آنها، فرهنگ سازی مصرف صحیح آب و صرفه جویی بویژه در بخش کشاورزی با اصلاح الگوی کشت بر پیگیری مستمر مصوبات شورای حفاظت از منابع آب تأکید کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان هم در این جلسه ضمن اشاره به این موضوع که شورای حفاظت از منابع آب یکی از فعالترین کارگروههای سطح شهرستان بوده که در دو سال گذشته نتایج و خروجی مناسبی داشته است، بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب با ارائه راهکارهای نوین، حمایت از کشت محصولات کم آب بر، جلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آبی سطح شهرستان تأکید کرد.

پارسامهر، همچنین در خصوص برنامه ریزی برای تأمین آب آشامیدنی شهرستان در فصل تابستان و پیک مصرف آب، مشکلات چاه شهرک صنعتی، نظارت بر جلوگیری از تخطی طرح های صنعتی و خدماتی از مجوزهای صادره، نحوه اجرای برنامه مدیریت توأمان آب و برق توسط مدیریت منابع آب و توزیع برق شهرستان، تأمین آب بخش صنعت و خدمات شهرستان برای رشد اشتغالزایی، لایروبی و بازگشایی مسیل های پر خطر شهرستان، نظارت بر برداشتهای غیرمجاز مصالح رودخانه ای و تأمین مصالح پروژه های عمرانی در این جلسه توضیح داد.

 

 

دیگر خبرها

  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر