Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:49:29 GMT

برقراری هوای قابل قبول طی امروز در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۸۵۸

برقراری هوای قابل قبول طی امروز در پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت امروز (۲۵ فروردین ماه) در محدوده قابل قبول قرار دارد اما کاهش کیفی هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت طی امشب دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۲۵ فروردین ماه) کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود. با این حال کاهش تندی باد تا اواخر وقت همراه با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۲۶ فروردین ماه) همزمان با آغاز تردد خودروها باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با حاکمیت جو آرام و نسبتا پایدار طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و ادامه این وضعیت تا شامگاه فردا (۲۵ فروردین ماه) همراه با افزایش تردد خودروها برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را در مناطق پرتردد به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا ذرات معلق هوای قابل قبول هوای ناسالم برای گروه های حساس برقراری وضعیت ناسالم برای گروه های حساس فروردین ماه آلاینده ها قابل قبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

ایسنا در خبری نوشت: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902615

دیگر خبرها

  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت
  • نمره هوای تهران در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • نمره «قابل قبول» هوای تهران
  • تهرانی‌ها امروز در خانه نمانید