Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدپور گفت:کانون‌های فرهنگی باید بعنوان یک شبکه اجتماعی فعال و جریان‌ساز شناخته شوند.

محمد احمدپور مسئول کانون فرهنگی تبلیغی«پویان سرشت» شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به اهمیت تعریف نقش کانون‌های فرهنگی در تقویت و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اشاره و اظهار کرد: آسیب شناسی جامعه و ارائه طرح و ایده به شورای فرهنگ عمومی از وظایف اصلی کانون‌ها است که باید پس از طی مراحل کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تاثیرگذاری کانون‌های فرهنگی در مقابله با شبیخون فرهنگی افزود: کانون‌های فرهنگی تبلیغی از نظر کمی و کیفی رشد خوبی دارند و معتقدیم در هر محله باید کانون فرهنگی برای آن پایه‌ریزی شود.

 

وی افزود: هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی این است که مرکز تفکر و تقویت اندیشه اسلامی باشد و در زمینه‌های مختلف لازم است تقویت شوند و بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرند.

 

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی«پویان سرشت» شهرستان بانه یادآور شد: لازم است اقداماتی برای رشد و توسعه کیفی کانون‌های فرهنگی تبلیغی در سطح کشور انجام ‌شود تا جامعیت کانون‌ها به نقطه‌ای برسد که در کنار احداث هر مسجدی یک کانون ایجاد شود.

 

احمدپور اعلام کرد: کانون‌های فرهنگی می‌توانند جوانان را به سرمایه‌های اجتماعی بسیار قوی تبدیل کنند که نتیجه این امر مهم در دراز مدت مشاهده می‌شود و بی‌شک کانون‌های فرهنگی ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که در راستای توسعه دینی، ارتباط بین مسئولان و مردم می‌تواند موثر باشند.

 

وی اضافه کرد: رویکردها و اهداف کانون‌های فرهنگی باید متناسب با اقتضائات و فرهنگ این مردم تدوین شود. 

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی باید بعنوان یک شبکه اجتماعی فعال و جریان‌ساز شناخته شوند، افزود: کانون نباید تنها به آموزش احکام و قرآن بسنده نکنند بلکه در حوزه تبلیغ اجتماعی می‌توانند نقش‌آفرین بوده و پاره‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی شبکه اجتماعی کردستان کانون های فرهنگی فرهنگی تبلیغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور