Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:29:02 GMT

استقبال «پائولو کوئیلو» از ابتکار جالب روستای ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۵۲۲۴

استقبال «پائولو کوئیلو» از ابتکار جالب روستای ایرانی

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، پائولو کوئیلو نویسنده رمان‌های محبوبی چون کیمیاگر و ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کوچه‌های یک روستا در استان همدان واقع در شمال‌غرب ایران، همگی به نام شاهکارهای ادبی جهان نامگذاری شده‌اند. ابتکار عمل کتابخوانان و علاقمندان به ادبیات، به روستای رسول‌آباد جایگاه منحصربفردی بخشیده و آن را در منطقه معروف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رمان‌نویس ۷۳ ساله در ادامه نوشت: نام گلستان و بوستان از سعدی، شاهنامه از فردوسی، شازده کوچولو از آنتوان دوسنت اگزوپری، صدسال تنهایی از گابریل گارسیا مارکز، کیمیاگر از پائولو کوئیلو، دُن آرام از میخائیل آلکساندرویچ و مسیر سبز از استفان کینگ، کوچه‌های این روستا را مزین کرده‌اند.

کوئیلو از نویسندگان نام‌آشنا و محبوب معاصر در نزد کتابخوانان ایرانی است. آثار وی از اواسط دهه ۷۰ خورشیدی به فضای فکری و فرهنگی کشور وارد شد و در اندک‌زمانی خوانندگان زیادی را بیشتر از طبقه متوسط و دانشجو به‌خود جذب کرد؛ تا جایی که به نقل از معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها، کتاب‌های کوئیلو در دانشگاه‌ها از نظر فراوانی مخاطبان در رتبه اول قرار دارد.

کوئیلو در سال ۱۳۷۹ در گفت‌وگو با روزنامه همشهری درباره استقبال از آثارش در ایران گفته بود: استقبال مردم ایران از کتابهایم غافلگیرم کرد. پولی که از چاپ کتابهایم در ایران دریافت می‌کنم از هیچ کجای دنیا نگرفته‌ام.

به گزارش ایرنا، روستای کُردنشین رسول‌آباد (تاج‌آباد سفلی) در شهرستان بهار استان همدان قرار دارد. آوازه این روستا نه به خاطر آب و هوای خوب بلکه به خاطر فعالیت فرهنگی و کتابخوانی مردم روستا است. در این روستا کتابخانه‌ای با ۶۰۰۰ جلد کتاب وجود دارد. علاقه مردم به کتابخوانی باعث شد دو سال پیش قباد یاری عضو شورای روستا، ایده نام‌گذاری معابر این روستا را به نام شاهکارهای ادبی جهان بدهد که این امر با استقبال مردم مواجه شد. با رای و حمایت بخش‌دار، دادستان و رییس شورای شهرستان، نام ۳۰ کوچه و خیابان به کتاب مشاهیر مزین شد. اما این فقط در حد تاییدیه بود و هیچ گونه حمایت مالی صورت نگرفت تا اینکه حامد صنایعی‌آرام یکی از علاقه‌مندان به کتابخوانی با کمترین هزینه اقدام به ساخت و نصب تابلوها نمود. نام‌گذاری معابر براساس محیط روستا و با نظرسنجی و رای مردم خود روستا انتخاب و روی تابلوی هر کوچه علاوه بر عنوان فارسی و انگلیسی، معادل کُردی آن هم نوشته شده است:

برچسب‌ها پائولو کوئیلو ادبیات جهان گابریل گارسیا مارکز سعدی شاهنامه گلستان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پائولو کوئیلو ادبیات جهان گابریل گارسیا مارکز پائولو کوئیلو ادبیات جهان گابریل گارسیا مارکز سعدی شاهنامه گلستان کتاب اخبار کنکور پائولو کوئیلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر قهرمان ایران و مسعود نصیریان سرمربی وی که موفق به کسب مقام قهرمانی شد به گرمی استقبال کردند.


سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر مهریزی حریفان نامدار خود را از تهران و مازندران شکست داد و به مسابقات آسیایی راه یافت.


سید ابوالفضل حسینی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی نونهالان ایران جهت اعزام به مسابقات آسیایی پس از دو برد ۱۰ بر صفر و یک ضربه فنی برابر حریفانی از قم، گیلان و تهران در نیمه نهایی برابر کشتی گیر مازندرانی با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری دست یافت.


وی، در فینال نیز کشتی گیر کرمانی را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن شد.
مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • فیلم| ابتکار جالب شهروندان اسپانیایی در جهت حمایت و همبستگی با فلسطین و مردم غزه
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران