Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی صبح چهارشنبه در ستاد مقابله با کرونای شهرستان کرمان اظهار کرد: وضعیت فعلی اپیدمی کرونا در شهرستان کرمان بسیار جدی و شکننده است.

وی با اشاره به حضور یک سوم جمعیت استان در شهر کرمان گفت: این مساله باعث مشکلات جدی در زمینه کرونا برای شهرستان کرمان شده و نیاز است هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت ادامه شرایط فعلی هفته‌های پیش رو بسیار بحرانی و خطرناک خواهند بود.

بابایی با انتقاد از عادی انگاری در زمینه کرونا در سطح جامعه اظهار کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی رعایت شود و بی توجهی به این مساله می‌تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند.

فرماندار کرمان با توصیه مردم به ماندن در خانه به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

بدون مماشات با بی اعتنایان به شیوه نامه‌های بهداشتی برخورد می‌کنیم

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس و تلفات جانی را الزامی دانست و گفت: رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها در دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ادارات، شرکت‌های دولتی و خصوصی نیز بسیار اهمیت دارد و کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست.

بابایی خواستار نظارت جدی دستگاه‌های اجرایی بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زیرمجموعه‌های تحت مدیریت شأن شد و افزود: گزارش‌هایی در خصوص فعالیت بسیاری از زیرمجموعه‌های دستگاه‌های اجرایی (که در شرایط فعلی نیازی به فعالیتشان نیست) دریافت شده است که تیم‌های نظارتی باید در این زمینه ورود کرده و با جدیت با خاطیان برخورد کنند.

وی از شهروندان بی اعتنا به پروتکل‌های بهداشتی هم انتقاد کرد و گفت: این افراد با بی توجهی به شیوه نامه بهداشتی جان سایر افراد را به خطر می‌اندازد که با توجه به شرایط کنونی جای هیچ‌گونه مماشتی در این زمینه وجود ندارد و تیم‌های نظارتی باید با جدیت با این متخلفین برخورد کنند.

بابایی همچنین ترددهای شبانه غیرضروری را از دیگر تخلفات در شریط کرونایی دانست و گفت: برخی اصناف هم از رعایت دستورالعمل‌ها تخطی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال برخورد قهری نیستیم، از مردم خواست سلامت خود و سایر افراد را با عادی انگاری‌ها به خطر نیاندازند و گفت: مردم در اولویت ما هستند و از آنها می‌خواهیم شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند.

عده‌ای چاره‌ای جز برخورد قهری برای ما نگذاشته‌اند

فرماندار کرمان همچنین از مردم خواست در دوران اپیدمی کرونا از حضور در دورهمی ها پرهیز کنند و افزود: ما به دنبال برخورد قهری با مردم نیستیم اما عده‌ای از افراد با تخطی از قانون چاره‌ای جز برخورد قهری برای ما نگذاشته‌اند.

بابایی با اشاره به اینکه هدف ما حفظ سلامت و جان مردم است، بیان کرد: از مشکلات اصناف آگاهیم و می‌دانیم که کرونا مشکلات مالی زیادی را برای این قشر به وجود آورده است اما در این شرایط نمی‌توانیم از جان و سلامت مردم چشم پوشی کنیم.

تقسیم شهر کرمان به ۴ منطقه برای تشدید نظارت‌ها

وی از تقسیم شهر کرمان به چهار منطقه به منظور نظارت دقیق، حساس و جدی بر صنوف خبر داد و گفت: هر از این مناطق توسط یک تیم پنج نفره متشکل از نمایندگان انتظامی شهرستان، مرکز بهداشت، اتاق اصناف، هلال احمر و بسیج با مسئولیت نماینده مرکز بهداشت مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

بابایی گفت: باید گزارشات این تیم‌های نظارتی به صورت روزانه توسط اتاق اصناف به فرمانداری ارسال شود. در مرحله اول به واحدهای متخلف تذکر داده می‌شود اما در صورت تکرار تخلف و در مرحله دوم پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شده و سپس توسط اماکن نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

وی بیان کرد: تراکم جمعیتی در برخی مکان‌ها مانند داروخانه‌ها، مطب پزشکان، واحدهای آزمایشگاهی، رادیولوژی، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و واحدهای نانوایی بالاست و نیاز به نظارت جدی تر دارند که باید در این زمینه دقت نظر انجام شود.

بابایی مدیران را در برابر حفظ جان مردم مسئول دانست و گفت: ما مسئولان با توجه به شرحی وظایفی که داریم در برابر جان افرادی که از دست می‌روند قانوناً و هم شرعاً پاسخگو هستیم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم با یک کوتاهی حتی سهوی در مسئولیتمان فردی به کرونا شود و جان خود را از دست بدهد. ما در این زمینه باید پاسخگوی خداوند باشیم بنابراین در شرایط حساس کنونی هیچ‌گونه کوتاهی را از هیچ مسئولی نمی‌پذیرم و درصورت مشاهده آن مدیر به دستگاه قضا معرفی شده و با او برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 5188949

منبع: مهر

کلیدواژه: علی بابایی فرمانداری کرمان ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی پروتکل های بهداشتی دستگاه های اجرایی برخورد قهری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار هیئت امنای محلات اظهار کرد: در کنار هیئت امنا، معتمدین محلی همکاری لازم را خواهند داشت تا یک ظرفیت جدیدی برای خدمت به مردم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید مبنای خود را مشارکت مردم قرار داده است تا در سطح عمومی و نخبگان این مشارکت ایجاد شود.امروز شاهدیم که جمع هیئت امنا فعالیت خود را آغاز تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد.

زاکانی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و ادامه داد: توجه شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن استفاده از ظرفیت‌های مختلف با مشارکت مردم است و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما بر همین مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد‌: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به آن توجه شده است استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌های شهری است که بر همین اساس طرح "من شهردارم" در این دوره شکل گرفت که برای نخستین بار در سال 1401، 2080 طرح به معرض نمایش گذاشته شد که 350 هزار نفر از شهروندان برای انتخاب این طرح‌ها مشارکت کردند که در نهایت 1462 طرح توسط شهروندان در سطح مناطق انتخاب و اعتبار حدود 4 هزار میلیاردی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار تهران افزود: در سال 1402 مشارکت شهروندان از 350 هزار نفر به یک میلیون و 352 هزار نفر رسید و بالغ بر 3 هزار و 300 طرح در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد طرح جدیدی در سطح شهر تهران هستیم و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری هیئت امنای محلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 347 سرای محله در شهر تهران داریم که این مجموعه‌ها تبدیل به قرارگاه‌های محلی خواهند شد و ذیل هیئت امنای محلات مدیریت محله و 11 خانه جهادی شکل خواهند گرفت، افزود: تهران در بعد بهداشتی فقیرترین شهر در بین شهرهای کشور است، ان‌شاءالله خانه‌های سلامت و تندرستی نیز ذیل هیئت امنای محلات شکل خواهند گرفت و در ادامه نیز ما شاهد تشکیل کانون‌های جهادی سلامت خواهیم بود.

شهردار تهران در پایان با اشاره مجدد به آغاز به کار هیئت امنای محلات تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند