Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:50:40 GMT

توضیحات سازمان محیط زیست درباره یک برنامه تلویزیونی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۵۳۰۰

توضیحات سازمان محیط زیست درباره یک برنامه تلویزیونی

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تولید و پخش مجموعه طنز آموزشی «شوخی شوخی» با همکاری این سازمان و شبکه سه سیما گفت: این مجموعه طنز با آموزش‌های غیر مستقیم و زبان زیبای طنز هرشب به مدت ۲۰ دقیقه میهمان خانه‌های مردم است.

به گزارش ایسنا ژیلا مهدی آقایی افزود: این مجموعه به دنبال اثربخشی لازم و همراهی مخاطبان مختلف با حفظ محیط زیست است و از ویژگی‌های بارز این مجموعه، عروسکی بودن آن است و این فضای بسیار خوبی برای طنز فراهم می کند و تلاش می‌کند تا درقالب آیتم‌های نمایشی به‌طور غیر مستقیم ذهن مخاطب را با مسائل مختلف محیط زیستی درگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: «شوخی شوخی» با معرفی شخصیت‌های محیط‌ زیستی از حیوانات، پیام‌های محیط زیستی ساده و کاربردی را که مردم می‌توانند با انجام آن‌ها در زندگی روزمره، درحفظ محیط زیست پیرامون شان اثر گذار باشند برای آنان بازگو می‌کند.

وی افزود: این برنامه عوامل محیط زیست انسانی، نمادهای محیط‌زیستی، گونه‌های جانوری و گیاهی درمعرض خطر انقراض، مناطق تحت مدیریت سازمان، تالاب‌ها و تنوع زیستی استان‌های کشور را به مخاطبان معرفی می‌کند و از اهمیت حفاظت از آن‌ها می‌گوید. این کار به معنای آگاهی‌رسانی در سطحی گسترده برای معرفی عوامل دخیل در محیط زیست و اهمیت حفاظت ازآن‌ها است.

به گفته آقایی، مجموعه «شوخی شوخی» برنامه‌ای مردمی و برای مردم است و مصرانه بر تاثیر آموزش غیر مستقیم بر حفظ محیط زیست و فرهنگسازی در این زمینه تاکید دارد.

 معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در فرآیندی مستمر و با تکرار آموزش‌های محیط زیستی و ارائه راهکارهای ساده و کاربردی، مشارکت حداکثری مردم در حفاظت از محیط زیست کشور را شاهد باشیم و بتوانیم قدم‌های موثری برای تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط بان برای توسعه پایدار ایران برداریم.

وی با قدردانی از شبکه سه سیما برای پخش هرشبی و تخصیص ساعت پخش خوب برای این برنامه گفت: «شوخی شوخی» محمل مناسبی را برای جذب مخاطبان ایجاد کرده است. امید که بتوانیم تاثیر لازم را بر توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست درکشورمان بگذاریم.

مهدی آقایی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده معضلات محیط زیستی ریشه در الگوی غیراصولی مصرف منابع و کالاها دارد و از این رو نوعی مشکل فرهنگی محسوب می‌شود، اظهارکرد: نیازمند عزم همگانی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح گسترده‌ای از مخاطبان هستیم.

وی تصریح کرد: محیط زیست براساس تکالیف قانونی خود، بهره‌مندی از ابزار آموزش برای حفاظت خردمندانه از محیط‌زیست را یکی از محورهای اصلی فعالیت های خود قرارداده است.

به گفته  معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از محیط زیست مقوله‌ای نیست که صرفاً مسئولیت مردمی یا دولتی باشد بلکه مقوله‌ای همگانی است و نیاز به مشارکت همه اقشار اجتماعی دارد. اهمیت این مشارکت به‌حدی است که از آن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بسیار مهم یاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آقایی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت همه گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی است، یاد آور شد: پیش نیاز اصلی توسعه مشارکت اجتماعی و سپردن این نقش به خود مردم، افزایش آگاهی و سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی آن‌ها است. به‌طور قطع شهروند مسئولیت پذیر، مطالبه گر داشتن محیط زیستی سالم برای زندگی سالم خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست ایران شبكه سه برنامه شوخی شوخی فرهنگ سازی سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت از محیط زیست محیط زیستی شوخی شوخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست