Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا افرادی که در ساعات شبانه و پس از افطار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند شامل طرح منع تردد نیست. - اخبار استانها -

دکتر افشین محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: با توجه به اینکه اهدای خون جزء کارهای ضروری است بنابراین شماره پلاک خودروی اهداکنندگان برای پلیس راهور ارسال می‌شود تا زمانی که برای اهدای خون می‌روند اعمال قانون نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در ذخایر خونی همدان وجود ندارد و نیاز بیمارستان‌ها به موقع تامین می‌شود تصریح کرد:علاوه بر تامین نیاز بیماران استان از ابتدای سال جدید تاکنون 270 واحد خون مازاد به استان‌های تهران، خوزستان و سیستان وبلوچستان ارسال شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان به خاطر شرایط روزه‌داری میزان اهدای خون تا حدودی کاهش می‌یابد تصریح کرد: در این ماه اهداکنندگان خون میتوانند در دو شیفت صبح و بعد از افطار برای اهدای خون مراجعه کنند.

محمدی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان تعداد زیادی از اهداکنندگان خون در شب‌های قدر مراجعه می‌کنند اظهار داشت: با توجه به اینکه مصرف خون همیشگی است و برخی اجزای خون قابلیت ذخیره سازی طولانی مدت ندارد از مردم تقاضا داریم فریضه اهدای خون را به روزهایی خاص موکول نکنند.

وی با بیان اینکه کمبود پلاکت دغدغه همیشگی ما بوده است تصریح کرد: قابلیت نگهداری پلاکت بسیار کوتاه است به همین منظور از اهداکنندگان می‌خواهیم اهدای خون خود را فقط به شب‌های قدر یا ایام مناسبتی موکول نکنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با تاکید بر اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی و روش‌های پیشگیری از کرونا برای اهدا کنندگان اجرا می‌شود تصریح کرد: اگر اهداکنندگان در ساعات بعد از افطار برای فریضه اهدای خون مراجعه کنند و در فاصله افطار تا سحر مایعات فراوان و مواد غذایی مقوی مصرف کنند دچار ضعف بدنی نخواهند شد.

با اهدای خون زندگی را به دیگران هدیه کنیم/ شیفت افطار پایگاه انتقال خون استان یزد تا ساعت 11 شب فعال استمراکز جامع اهدای خون در استان اصفهان فعال می‌شوند

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته و زمان بحران کرونا در استان هیچ گونه کمبود در ذخایر خونی نداشتیم افزود: پارسال بیش از 5 هزار واحد خون برای تامین نیاز سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/743/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال خون استان استان همدان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مسعود سرگلزائی گفت: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی برای ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی انجام می‌شود.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور نظارت بهداشتی شده است.
سرگلزایی تاکید کرد: در نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای محصولات تحت نظارت دامپزشکی از نظر وضعیت ظاهری، نشانه گذاری، دارا بودن وضعیت بهداشتی استاندارد از محل تولید فرآورده، شرایط بهداشتی خودروی متقاضی حمل، دمای مناسب محصول در طی مسیر از مبداء تا مقصد، تطابق محصول با گواهی بهداشتی صادره توسط اداره دامپزشکی مبدا و درصورت لزوم انجام نمونه برداری صورت می‌پذیرد؛ پس از تائید همه شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای اجازه بارگیری، حمل، تخلیه و مصرف محصولات مرتبط با دامپزشکی داده خواهد شد.
وی تاکیدکرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان، استانی مرزی در همسایگی دو کشور پاکستان و افغانستان و در ارتباط با آب‌های آزاد جهان است؛ بنابراین نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای در زمینه واردات، صادرات و ترانزیت کالا به منظور حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان