Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن و آلمان در مذاکرات امنیتی روز سه‌شنبه برای توسعه همکاری نظامی خودشان، در شرایطی که دو کشور "دغدغه مشترکی" درباره افزایش قدرتنمایی چین در منطقه هند – پاسیفیک دارند، توافق کردند.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان مذاکرات به اصطلاح ۲+۲ که به صورت آنلاین برگزار شد، وزرای خارجه و وزرای دفاع ژاپن و آلمان برای افزایش همکاری در انتقال تجهیزات دفاعی، نظامی و فناوری بر پایه پیمان اشتراک خودشان که ماه مارس به امضا رسید، توافق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد، چهار وزیر درباره ادعاهای ارضی چین در دریاهای چین جنوبی و شرقی تبادل نظر کردند و "نگرانی عمیق" خودشان را درباره وضعیت در هنگ‌کنگ و اوضاع حقوق بشری در منطقه سین‌کیانگ ابراز کردند.

آلمان تحرکات خودش را در منطقه هند – پاسیفیک افزایش داده و یک ناوچه به این منطقه اعزام خواهد کرد. ژاپن با استقبال از این طرح، پیشنهاد برگزاری مانورهای دریایی مشترک و مشارکت آلمان در ماموریت گشت‌زنی برای نظارت بر تجارت کشتی به کشتی کره‌شمالی را مطرح کرد.

ژاپن و ایالات متحده دیدگاهی موسوم به "هند – پاسیفیک آزاد و باز" را برای همکاری اقتصادی و امنیتی در میان کشورهایی که ارزش‌های مشترکی برای مقابله با رشد نفوذ چین دارند، پرورش داده‌اند. آمریکا و ژاپن به علاوه استرالیا و هند موسوم به گروه "چهار" برای جلب حمایت بیشتر تلاش می‌کنند. آلمان سال گذشته با انتشار رهنمودهای سیاسی برای منطقه هند – پاسیفیک تلاش دارد تا نقش فعال‌تری در آسیا ایفا کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

شیربچه‌های تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار دکتر حسن‌پور سفیر و دیگر اعضاء سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند.

گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه‌شنبه به ایران بازخواهد گشت.

دیگر خبرها

  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟