Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:20:51 GMT

توقف تزریق واکسن کرونای جانسون اند جانسون در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۵۷۱۱

توقف تزریق واکسن کرونای جانسون اند جانسون در آمریکا

مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند که به دلیل عوارض شدید واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" تزریق آن در آمریکا متوقف می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ پس از آنکه آژانس‌های بهداشتی فدرال آمریکا خواستار توقف در استفاده از واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" شدند، به دلیل بررسی لخته شدن خون که در شش گیرنده ظاهر شد، تزریق این واکسن در کشور آمریکا متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "نیویورک تایمز" در این باره نوشت هر 6 نفر زن در سنین 18 تا 48 سال بودند و همه آنها طی یک تا سه هفته پس از واکسیناسیون به لخته شدن خون مبتلا شدند؛ یک زن در "ویرجینیا" درگذشت و زن دوم نیز در "نبراسکا" در وضعیت بحرانی در بیمارستان بستری شده است.

براساس اطلاعات "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC)، بیش از هفت میلیون نفر در ایالات متحده تاکنون واکسن "جانسون اند جانسون" را دریافت کرده‌اند.

"پیتر مارکس"، مدیر "مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک" سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در این باره گفت: «ما توصیه می‌کنیم در استفاده از این واکسن یک مکث انجام دهیم.»

پیشتر نیز سه سایت تزریق واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" در کارولینای شمالی، مریلند و ویرجینیا به دلیل عوارض شدید مانند سرگیجه، حالت تهوع و غش تعلیق شده بودند.

آمریکا/ تعلیق 3 سایت تزریق واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" در پی عوارض شدید

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا واکسن کرونا آمریکا واکسن کرونا جانسون اند جانسون واکسن کرونای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور