Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، به رغم اظهارنظرهای زیاد مقام‌های دولت جو بایدن درباره «بازنگری» این دولت در توافق دقیقه نودی دونالد ترامپ برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ و دیگر انواع تسلیحات به امارات، دولت بایدن به کنگره از قصد خود برای پیش بردن این قرارداد اطلاع داده است.
رویترز به نقل از منابع مطلع وابسته به کنگره آمریکا خبر داد، دولت جو بایدن به کنگره گفته است که خواهان پیش بردن و نهایی کردن قراردادهای فروش تسلیحاتی بیش از ۲۳ میلیارد دلاری به امارات متحده عربی شامل فروش جنگنده پیشرفته اف-۳۵، پهپاد مسلح و دیگر تجهیزات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر گزارش این خبرگزاری، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن به رغم ادامه بازنگری و مشاوره با مقام‌های اماراتی درباره نوع استفاده از این تسلیحات، درصدد پیش بردن قراردادهای تسلیحاتی واشنگتن با ابوظبی است.
دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا بعد از روی کار آمدن، توافق‌های تسلیحاتی امضا شده توسط دونالد ترامپ را به تعلیق درآورده بود تا به گفته دولت کنونی، در این قراردادها بازنگری انجام دهد.
دونالد ترامپ ساعتی پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود در آمریکا، به کنگره اطلاع داده بود که قرارداد فروش تسلیحاتی بیش از ۲۳ میلیارد دلاری واشنگتن با ابوظبی یک قرارداد جانبی در ارتباط با توفق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی (موسوم به «توافقات ابراهام») بوده است.
در ماه‌های پایانی دولت ترامپ و تحت انواع فشار و تطمیع این دولت، امارات متحده عربی، بحرین و مغرب با رژیم صهیونیستی به توافق عادی سازی روابط رسیدند.
طبق توافق ۲۳.۳۷ میلیارد دلاری تسلیحاتی آمریکا با اماراتی‌ها، قرار است ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ به همراه انواع پهپادهای مسلح و مهمات پیشرفته فروخته شود.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در ایمیلی که برای رویترز ارسال کرده است خبر داد، تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۲۵ یا بعد از آنها کار اجرایی کردن این قرارداد تسلیحاتی به طول بیانجامد.
تصمیم دولت بایدن برای موافقت با توافق دولت ترامپ به منظور فروش انواع تسلیحات شامل جنگنده اف-۳۵ و پهپادهای مسلح در شرایطی اتخاذ شده که بایدن و مقام‌های او پیشتر مدعی شده است که این دولت درصدد تلاش برای پایان دادن به «جنگ در یمن» است.
امارات متحده عربی از شمشم فروردین ۱۳۹۴ در ائتلاف متجاوز عربستان سعودی برای حمله به یمن مشارکت داشته و طبق گزارش‌های رسانه‌های مختلف، همچنان در جنوب یمن حضور دارد و در حال توطئه چینی علیه یمنی‌هاست.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بایدن کنگره امارات اسلحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟