Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:18:57 GMT

روزانه بیش از ۲۵۰۰ تست کرونا در لرستان انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۶۰۸۱

روزانه بیش از ۲۵۰۰ تست کرونا در لرستان انجام می‌شود

فرهادی گفت: روزانه بیش از ۲۵۰۰ تست کرونا در لرستان انجام می شود و میزان ابتلای کرونا در استان بسیار افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، علی فرهادی صبح امروز در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: طبق بررسی جداول نموداری مقایسه ای درصد ابتلا، تعداد بستری ها و آمار فوتی ها در استان از ابتدای فروردین ماه تاکنون، یک روند رو به رشد را نشان می دهد ولی هنوز از نظر آمار فوتی ها به آمار تعداد فوتی های آبان ماه سال گذشته نرسیده ایم و شاید دلیلش افزایش تعداد نمونه گیری ها، شناسایی مبتلایان و اقدامات سریع درمانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای تشخیص سریع بیماران از ابتدای فروردین ماه تاکنون، از ۸۸۸ نمونه در روز به ۲۵۵۷ نمونه تست گیری رسیده ایم و نسبت به قبل با یک آمادگی کامل تر و کسب تجربه ی بیشتر به ارائه خدمات سلامت می پردازیم.   قائم مقام دانشگاه علو پزشکی لرستان تصریح کرد: از ابتدای فروردین ماه، متاسفانه آمار فوتی ها از دو مورد به ۹ مورد فوتی در روز رسیده ولی طبق محاسبات، درصد کشندگی در فروردین ماه ۱۴۰۰ هنوز پایین تر از درصد کشندگی آبان ماه سال گذشته است و نگرانی ما به خاطر افزایش آمار بستری ها نسبت به تعداد ترخیصی هاست و میانگین بستری هایمان در بخش های کرونایی به پنج روز رسیده است.   فرهادی از افزایش تعداد تخت های بستری خبر داد و گفت: تعداد تخت های بستری بخش های کووید ۱۹ از ۱۷۳ تخت در ابتدای فروردین ماه هم اکنون به ۱۱۳۸ تخت رسیده و تخت های ویژه از ۵۱ تخت به ۱۱۴ تخت ویژه افزایش یافته است.   وی بیان کرد: تعداد مراجعات مردمی به مراکز ۱۶ ساعته هم اکنون بالاست و این کار تا حدودی نگران کننده بوده و ممکن است تعداد مبتلایان را بالاتر ببرد و ارجاع بیمارستانی افزایش یابد.   قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: از نظر تهیه دارو و دستگاه های اکسیژن ساز مشکلی وجود ندارد و با راه اندازی درمانگاه های سرپایی در بیمارستان ها، همکاران ما مشغول ارائه خدمات مطلوب تر به مردم می باشند و داروخانه های بخش خصوصی نیز به عنوان داروخانه های منتخب برای توزیع داروهای کرونایی انتخاب شده اند تا حجم مراجعات مردمی کاهش یابد و دسترسی به دارو راحت تر صورت گیرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ابتدای فروردین ماه فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی