Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین ازچهارمحال :  ابراهیم شریفی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه پر برکت رمضان و آغاز ماه بندگی شیعیان و مسلمانان جهان به تمامی مسلمانان جهان  عنوان داشت:  ماه رمضان را مغتنم بشماریم. پیامبر اکرم(ص) درباره ماه رمضان می فرماید: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‌هایش بر همه شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‌اید، نفس‌های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شریفی افزود :  این روزها در حالی به ماه میهمانی خدا وارد می‌شویم که کرونا در چهان می تازد و استان ماهم در رنگ بندی ستاد کرونا  قرمز است . لذا لازم است ورودمان همراه با برنامه‌ریزی صحیح و شاخص‌هایی باشد که نشانگر رفتار یک مسلمان است.
وی در خصوص چشم انداز فعالیت های قرآن و عترت این اداره کل در ماه مبارک رمضان بیان کرد: چهارمحال و بختیاری  به عنوان یکی از استانهای  فعال قرآنی ویژه برنامه های شاخصی را در این ماه ضیافت الهی برگزار می نماید و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری  به عنوان متولی توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه با رویکرد تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن و عترت و ارتباط و انس با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه برنامه های متنوع و متعددی را در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.
 وی در خصوص تعریف فعالیت‌های قرآن و عترت در جامعه اظهار داشت: فعالیت‌هایی که به منظور شناخت و شناساندن قرآن و معارف آن و تقویت ایمان به قرآن و انس با آن و بهره‌گیری فرد و جامعه از قرآن انجام می‌شود از برنامه های اصلی این اداره کل می باشد.
شریفی تصریح کرد:ویژه برنامه مجازی ادبیات داستانی "بهار رمضان " برنامه‌های آموزشی مربوط به خواندن و درک مفاهیم و معارف قرآن که برای انس آحاد جامعه با قرآن و استفاده از آن، برنامه‌های آموزشی که به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص فعالیت‌های مختلف قرآنی، پژوهش‌هایی که با هدف شناخت قرآن و معارف آن و وظایف فرد و جامعه نسبت به قرآن و چگونگی تحقق توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، فعالیت‌هایی که با به کارگیری دانش، روش و ابزارهای مختلف هنر و ارتباطات، به منظور گسترش توجه و اشتیاق نسبت به قرآن کریم و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه  ارائه می‌شود، از جمله اهداف کلان  و برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان در حوزه قرآن و عترت در جامعه می باشد.
شریفی در خصوص برخی عناوین فعالیت ها و برنامه های حوزه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسات قرآنی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای ۱۰ گانه استان  در ماه مبارک رمضان ابراز کرد: اجرای  مسابقات، محفل انس با قرآن از طریق پیام رسان های فضای مجازی و  جزء خوانی قرآن کریم، برنامه های بصیرتی، تولید اپلیکیشن قرآن و عترت، مسابقه پیامکی با موضوع نماز، طرح ختم قرآن در فضای مجازی ، انتشار و معرفی مربیان تجوید و ترتیل به گروه های مجازی و رفع اشکال گروه ها، محفل انس با قرآن با حضور ۱۰ قاری ، محفل انس با قرآن با دعوت از قاریان ممتاز و برجسته استانی و کشوری، تفسیر های کوتاه  در فضای مجازی و مسابقات تفسیر، پویش عمومی قرآن در خانه در فضای مجازی، اجرای مسابقات قرآن و عترت ویژه موسسات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی استان از طریق برنامه مجازی شاد ویژه دانش آموزان و خانواده ها، برگزاری مسابقات رادیویی و تلویزیونی قرآن و عترت از جمله برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری  در پایان گفت: در این روزهای سخت همچون گذشته با تاسی به سیره عملی ائمه اطهار؛ بالاخص کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حمایت همه‌جانبه مردم خیر و نیکوکار چهارمحال و بختیاری ، حامی جامعه هدف و خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه خواهیم بود و در خصوص برکات و حسنات صدقه و به ویژه در ماه مبارک رمضان ،در این ایام که معیشت قشری از جامعه که به دلیل اپیدمی کرونا ویروس دچار اختلال شده است شرکت در پویش ها قطعا پاداش دنیوی و اخروی پروردگار متعال را به همراه دارد.

46

کد خبر 1504759

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ماه مبارک رمضان اداره کل انس با قرآن قرآن و عترت فضای مجازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

به گزارش قدس آنلاین رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در چهارمحال و بختیاری
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم