Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:37:33 GMT

دستگیری اعضای باند سازمان یافته زمین خواری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۶۷۱۹

دستگیری اعضای باند سازمان یافته زمین خواری در کشور

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی افزود: با گزارش های واصله از هموطنان مبنی بر اینکه برخی از افراد فرصت طلب و سودجو از طریق دیوارکشی شبانه و کاشت نهال اقدام به زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی می کنند، رسیدگی به این امر در اسرع وقت در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی در استان های هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی های میدانی کارآگاهان در دو عملیات جداگانه در استان های یزد و فارس، مشخص شد در استان یزد شخصی با هویت معلوم از طریق جعل اسناد و همکاری چندین نفر به عنوان خریدار و فروشنده، اقدام به خرید و فروش صوری و مکرر املاک کرده تا با جمع آوری سلسله مراتب قولنامه و وکالت، دست به اعمال مجرمانه زمین خواری به صورت دیوارکشی شبانه بزند و در استان فارس نیز فرد دیگری از طریق غرس نهال اقدام به چنگ اندازی به بیت المال و تصرف اراضی ملی به صورت غیرقانونی کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: پس از بررسی اسنادی و هماهنگی قضائی و استعلامات صورت گرفته مالکیت اراضی مورد تصرف به نام اداره منابع طبیعی محرز و در این زمینه تعداد شش متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اراضی موصوف را بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان کرد: در این خصوص ۱۱ هکتار اراضی تصرف شده خلع ید و تحویل اداره منابع طبیعی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری خوب هموطنان با پلیس امنیت اقتصادی از آنان خواست که درصورت آگاهی از هرگونه فعالیت اقتصادی مشکوک و غیر مجاز موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

۱۲۰۰

برچسب‌ها زمین خواری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس امنیت اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین خواری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه زمین خواری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس امنیت اقتصادی اخبار کنکور پلیس امنیت اقتصادی زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان