Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دفتر امور تایوان در چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که چین رزمایش‌های نظامی خود در تنگه تایوان را ساعاتی پیش از ورود مقامات ارشد پیشین آمریکا به تایپه برگزار می‌کند.

«ما شیائو جوآنگ» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین گفت: دولت تایوان و جدایی طلبان با نیرو‌های خارجی توطئه می‌کنند و به دنبال تنش‌آفرینی و صدمه زدن به صلح و ثبات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سازماندهی تمرینات رزمی ارتش چین در تنگه تایوان، اقدامی ضروری برای رویارویی با وضع کنونی امنیت این تنگه و محافظت از حاکمیت ملی است.

سخنگوی دفتر امور تایوان تاکید کرد: این یک پاسخ جدی به دخالت قدرت‌های خارجی و تحرکات نیرو‌های استقلال طلب تایوان است. تمرینات نظامی و عملیات آموزشی از سوی ارتش آزادیبخش خلق انجام می‌شود و این سیگنال را ارسال می‌کند که عزم ما برای جلوگیری از استقلال تایوان و تبانی بین تایوان و ایالات متحده فقط درحد گفتمان نیست.

تایوان از فعالیت‌های مکرر نظامی چین از جمله ورود هواپیما‌های جنگنده و بمب افکن به منطقه پدافند هوایی خود و یک ناو هواپیمابر چینی که در خارج از جزیره آموزش می‌دهد، شکایت کرده است.

هیئت آمریکایی متشکل از «کریس دود»، سناتور سابق آمریکا، «ریچارد آرمیتاژ» و «جیمز استینبرگ» معاونان سابق وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) وارد تایوان می‌شوند.

قرار است هیئت آمریکایی فردا (پنج‌شنبه) در این سفر که می‌تواند روابط چین و آمریکا را بیش از پیش متشنج کند، با «تسای اینگ ون» رئیس جمهوری تایوان دیدار کند.

سفر هیئت غیررسمی آمریکا تنها چند روز پس از ورود ۲۵ هواپیمای جنگی چینی به منطقه پدافند هوایی تایوان انجام می‌شود.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست تا در مورد مسئله تایوان با آتش بازی نکند و فوراً هرگونه رابطه رسمی با تایوان را متوقف کند، با احتیاط و به طور مناسب موضوع را اداره کند و از تحریک استقلال طلبان خودداری کند و به روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان آسیب نرساند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش نظامی روابط چین و آمریکا تنش چین و تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • خبر خوش برای استقلالی‌ها در آستانه دیدار با ذوب‌آهن
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند