Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@03:16:50 GMT

چگونگی شرکت در مجامع سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۶۹۷۸

چگونگی شرکت در مجامع سهام عدالت

مدیر مجامع سپرده‌گذاری مرکزی، جزییات و نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را که بزرگ‌ترین انتخابات اقتصادی کشور خوانده می شود، تشریح کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، این مقام مسئول در سمات با تأکید بر اینکه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند به‌ عنوان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی محسوب می شوند، گفت: با بازگشایی برخی از نمادهای این شرکت‌ها، سهام آن‌ها مورد معامله قرار گرفته و سهامداران جدیدی نیز به این سرمایه‌گذاری‌ها افزوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

وی با تأکید بر اینکه ارزش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بسیار بالاست، گفت: بر همین اساس است که انتخابات هیئت‌مدیره این شرکت‌ها مهم و حیاتی است چراکه اثرگذاری این افراد در تصمیم‌های پرتفوی سهام عدالت بسیار بالا است.

خاوری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ میلیون نفر سهامدار می‌توانند در این انتخابات مشارکت کنند، تصریح کرد: درگاه ورودی به این مجامع که قرار است به‌صورت الکترونیکی برگزار ‌شود، ثبت‌نام در سجام است.

به گفته وی این انتخابات از ۱۸ اردیبهشت تا ۱۸خردادماه طی یک ماه قرار است در سطح استان‌ها برگزار شود.

خاوری در ادامه برنامه به‌وقت تحلیل تصریح کرد: در نوبت اول مجامع برای رسمیت باید حدنصاب رعایت شود و حداقل نیمی از سهامداران یعنی ۱۵ میلیون نفر در مجامع حضور داشته باشند، اما اگر مجامع به‌نوبت دوم برسند با هر تعدادی جلسه رسمیت پیدا می‌کند، به همین دلیل است که حضور اکثریت سهامداران در نوبت اول مجمع مهم است.

مدیر درگاه مجامع سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص اینکه سهامداران عدالت چگونه می‌توانند برای حضور در این مجامع اقدام کنند، بیان کرد: سهامدارانی که می‌خواهند در این فرآیند مشارکت کنند باید به‌صورت الکترونیکی احراز هویت آن‌ها انجام شود و در سجام ثبت‌نام کنند. نحوه ورود هم از طریق ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه یا درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک (دیما) است.

منبع: سنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بورس بازار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سهام عدالت اخبار بورس بورس تهران سرمایه گذاری سهام عدالت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی

آفتاب‌‌نیوز :

پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند، چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده، اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سال‌های گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد