Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین صالحی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دامداران مکلف هستند تا در زمان مخشص شده دام خود را از مراتع خارج کنند اما در روزهای اخیر شاهد بازگشت دوباره آنان به مراتع هستیم و این امر محیط بانان را عاصی کرده است. 

وی بدون ذکر تعداد برخورد با تعلیف غرمجاز دام در عرصه های طبیعی خاطرنشان کرد: در یک هفته اخیر شاهد هجوم دامداران به مراتع در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در «قرخورد» شهرستان مانه و سملقان، «سالوک» در شهرستان اسفراین و «میاندشت» در شهرستان جاجرم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: حضور دام در این فصل سبب خسارت و ضربه به پوشش گیاهی است و تهدید برای مراتع محسوب می شود.

صالحی خاطرنشان کرد: حضور دام و سگ های چوپانان در فصل زادآوری حیات وحش سبب ناامن شدن زیستگاه ها برای حیوانات می شود.

وی گفت: این امر بویژه در میاندشت جاجرم به عنوان زیستگاه گونه ارزشمند یوزپلنگ دارای حساسیت بیشتری است، حضور سگ های دامداران تهدید برای بره های آهوان و جمعیت این گونه وحشی به عنوان طعمه یوزها به شمار می رود.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حضور سگ ها تهدید برای آهوان و نیز برای یوزپلنگ ها است.

صالحی گفت: محیط بانان در عرصه ها حضور دارند و با چرای غیرمجاز مقابله می کنند اما تعداد کم نیروها و هجوم دام ها سبب شده تا زمان کار از دست محیط بانان خارج شود. 

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گرانی نهاده های دام سبب شده تا دامداران دام خود را در شرایط چرا تغذیه کنند. 

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند.  

برچسب‌ها بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی تخریب محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی تخریب محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی یگان حفاظت گونه موجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد