Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:33:29 GMT

اعتراضات ضدفرانسه در پاکستان به خشونت کشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۴۵۷

اعتراضات ضدفرانسه در پاکستان به خشونت کشیده شد

پلیس پاکستان برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان در شهرهای این کشور که در اعتراض به عدم اقدام دولت علیه سفیر فرانسه راه‌ها و خیابان‌ها را بسته و منجر به درگیری‌های مرگبار شدند، دست به خشونت زد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای امنیتی پاکستان امروز (چهارشنبه) از باتوم و گاز اشک آور برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان در شهر راولپندی و جاهای دیگر و پس از کشته شدن پنج تن در جریان درگیری‌ها استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام از سوی نیروهای امنیتی پاکستان دو روز پس از دستگیری "سعد رضوی"، رهبر حزب جنبش لبیک پاکستان" انجام شده که موجی از اعتراضات از سوی حامیان وی را به همراه داشته است.

دو افسر پلیس و سه تن دیگر در جریان خشونت‌هایی که از روز دوشنبه و پس از دستگیری سعد رضوی آغاز شد، کشته شدند؛ وی تهدید کرده بود که اگر دولت سفیر فرانسه را بابت انتشار تصویر موهن از حضر محمد (ص) از پاکستان اخراج نکند، دست به اعتراضات گسترده می‌زند.

به گفته پلس، دستگیری رضوی با هدف حفظ و اجرای قانون و نظم بوده است. اما بازداشت وی به سرعت به اعتراضات گسترده از سوی  حامیانش منجر شد و معترضان راه‌های اصلی را در چندین شهر مسدود کردند.

درگیری‌های مرگبار سه روز پس از آن آغاز شد که رضوی در بیانیه‌ای از دولت عمران خان، نخست وزیر پاکستان خواست تا به آنچه که در فوریه گفته بود، عمل کند.

رهبر تحریک لبیک پاکستان گفت که عمران خان قول داده که حزبش، سفیر فرانسه را پیش از ۲۰ آوریل بابت انتشار تصاویری موهن از حضرت محمد (ص) در فرانسه اخراج می‌کند. دولت گفته که فقط به آنچه در پارلمان درباره این مساله مطرح شده، پایبند است.

واکنش‌ها از سوی حامیان رهبر این حزب به قدری سریع بود که پلیس نتوانست راه‌های اصلی را از معترضان خالی کند.

هزاران تن در خودروهای خود دست به تحصن زدند. درگیری‌های روز دوشنبه ابتدا در لاهور و بعدا در چند شهر دیگر از جمله کراچی آغاز شد.

رضوی در نوامبر سال گذشته میلادی و پس از مرگ ناگهانی پدرش "خادم حسین رضوی" رهبری حزب را عهده‌دار شد. این حزب از دولت می‌خواهد تا تولیدات فرانسوی را بایکوت و سفیر را با توجه به توافق امضا شده از سوی دولت با حزب در فوریه ۲۰۲۱ اخراج کند.

این حزب و سایر احزاب اسلام گرای پاکستان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را از اکتبر ۲۰۲۰ مورد انتقاد قرار داده و می‌گویند که وی به دنبال دفاع از کاریکاتورهای موهن و قلمداد کردن آن به عنوان آزادی بیان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان اسلام گرایی حضرت محمد ص درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه

فستیوال کایت در سواحل شمالی فرانسه/ رویترز اردوگاه تحصن دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا/ رویترز تظاهرات معلمان بولیویایی علیه تغییر قانون بازنشستگی/ رویترز باران سیل آسا در شهر صنعا یمن/ رویترز آغاز گرما/ پرش کودکان بنگلادشی به درون کانال آبی در شهر داکا/ رویترز پناه گرفتن شهروندان اوکراینی در ایستگاه مترو شهر کی یف از بیم حملات روسیه/ رویترز گسترش اعتراضات ضداسراییلی در درون دانشگاه های آمریکا/ رویترز کاشت بذر در یک زمین کشاورزی در چین/ زوما کشاورزان بنگلادشی در حال حمل محصول انبه به بازار/ زوما مصاحبه نخست وزیر انگلیس با اصحاب رسانه در هواپیما و هنگام عزیمت به ورشو لهستان/ خبرگزاری فرانسه فرود محموله های غذایی به شمال نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه