Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قایمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا ضمن قدردانی از سخاوت و مناعت طبع این خانواده افزود: بیمارستان شهر متناسب با خدماتی که به شهرستان‌های بافق، بهاباد ، کوهبنان کرمان و منطقه نوق رفسنجان ارایه می‌کند با کمبودها و نیازهای زیادی مواجه است که اهدا رقم یادشده می تواند برای توسعه زیر ساخت‌های درمان و رفع برخی کمبود تجهیزات موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعاتی در مورد زمان و نحوه فوت مرحوم رحمانی ارایه نشد.

 به گفته وی، کارنیک انفاق و کمک، موهبتی است که خداوندمنان نصیب هرکس نمی کند و ضمن آرزوی توفیق روز افزون همراه با سلامتی و سعادتمندی برای این خانواده نیکوکار خطاب به آنها تاکید کرد: «شما یار دیار امروز و یادگار ماندگار فردا هستید.»

وی تداوم کمک‌های مردمی و مجمع خیری شهرستان را خواستار شد و بیان کرد: تداوم کارهای نیک و خداپسندانه از سوی مردم ،خیران و شرکت‌های معدنی، در چارچوب انجام مسوولیت های اجتماعی و محرومیت زدایی با تمرکز بر ترمیم و بهبود شاخص‌های توسعه درمان و خرید تجهیزات بیمارستانی در شرایط کنونی ضروری است.

مدیر داخلی بیمارستان بافق با اشاره به اینکه تا پایان دهه ۶۰ خورشیدی این شهرستان معدن خیز بدون بیمارستان بود از دستاوردهای ارزشمند حوزه بهداشت و درمان در سه دهه اخیر به ویژه در هفت سال گذشته گفت و بیان کرد: در این مدت مردم شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار،  مبارزه و ریشه کنی بیماری واگیردار « سالَک»  و اجرای طرح تحول نظام سلامت در ارایه  خدمات اساسی و اصولی به بیماران بودند.

قایمی کادر درمان و مدافعان سلامت شهرستان را به دلیل شیوع ویروس کرونا خسته توصیف کرد و از شهروندان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ،حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی  به سلامتی خودشان و رفع خستگی کادر درمان بیمارستان کمک کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان بافق در یک سال گذشته در عرصه مبارزه با کرونا تصریح کرد: موفقیت‌های حاصله در کاهش مرگ و میر ناشی از خطر این ویروس مرهون خدمات مجاهدانه و پیوسته مدافعان سلامت است، زیرا آن‌ها همانند سرباز تمام وقت در شبانه روز لباس سفید پوشیدند تا مردم سیاهپوش نشوند.

 قایمی از اعلام آمار مبتلایان به ویروس کرونا خودداری کرد و گفت: تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس به صورت متمرکز از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مرکز استان اعلام می‌شود.

همچنین افراد خیر سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان به بیمارستان بافق اهدا کردند و یک شرکت معدنی هم آبان ۹۹  مبلغ چهار میلیارد تومان به پروژه ساخت و تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان اهدا کرد.

بیمارستان بافق اواخر سال ۶۹ با ۱۲ تخت بستری ، بخش اطفال، زنان و زایمان، جراحی، رادیولوژی، آزمایشگاه ، اورژانس و بخش بستری راه اندازی شد.

هم اکنون با افزوده شدن بخش سی سی یو  و آی سی یو تمام تخصص‌ها به غیر از مغز و اعصاب و برخی متخصصان خاص، به صورت تمام وقت و پاره وقت به بیماران مناطق یادشده خدمات درمانی ارایه می‌کنند.

ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی از سال ۹۴ در سایت بیمارستان کنونی آغاز شد و هم اینک با پیشرفت ۹۰ درصد برای افتتاح در تابستان ۱۴۰۰ آماده می‌شود و با بهره برداری از آن ضمن اینکه بافق به قطب گردشگری سلامت تبدیل می‌شود، رفت و آمد بیماران هم به مرکز استان حدود ۸۰ درصد کاهش می یابد.

یک بیمارستان، سه مرکز بهداشت و سلامت شهری، سه مرکز درمانی روستایی و بیش از ۱۰ خانه بهداشت آماده ارایه خدمت به مردم منطقه است.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی یزد کمک های مردمی بافق مرگ و میر بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تجهیزات پزشکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی یزد کمک های مردمی بافق مرگ و میر بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماه‌های گذشته انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه در مناطق مختلف مازندران حاشیه ساز شد واین مساله ابتدا در شهرستان چالوس در غرب مازندران مشکلاتی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

پدیده انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه به دلیل مشکلات فراروی نظیر افزایش هزینه‌های فراروی و تأخیر در پرداخت مطالبات در مناطق مختلف از جمله مازندران به یک معضل تبدیل شده است.

در شهرستان جویبار نیز هفت نیز در سیستم پزشک خانواده فعالیت داشتند و پنج نفر امسال از فعالیت در این حوزه انصراف خود را اعلام کردند.

سیده الهام عقیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار در گفت وگو با خبرنگار مهر از انصراف پنج پزشک خانواده شهری از فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: در سیستم دولتی هفت بزشک مشغول به فعالیت بودند و در سال گذشته دو پزشک از سیستم خصوصی در شهرستان جویبار از ادامه فعالیت خود منصرف شدند.

وی با اعلام اینکه ۵ پزشک انصرافی از اول خرداد ماه از سیستم خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها یک پزشک خانواده شهری دارای قرارداد با ما باقی مانده و مشکل اصلی این پزشکان بحث مطالبات آنان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تنها مربوط به این شهرستان نبوده و در جلسه‌ای که با حضور معاونت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده پزشکان خانواده شهری استان برگزار شد شرایط بحرانی شهرستان به سمع و نظر آنان رسیده است.

عقیلی با اشاره به اینکه ۲ پزشک انصرافی در سال‌جاری به دلایل مشکلات شخصی از ادامه فعالیت انصراف داده اند، گفت: سرانه پزشک خانواده شهری در سال‌جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است اما به گفته این پزشکان با توجه به دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه مطب و پرسنل این افزایش در آمدی برای آنان به صرفه نخواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار بیان کرد: بعد از انصراف دو پزشک در سال گذشته نتوانستیم جایگزینی برای ِ آنان داشته باشیم چرا که متقاضی در این بخش وجود نداشته است و افزایش متقاضی برای دیگر پزشکان شرایط رسیدگی درمانی را سخت خواهد کرد.

کد خبر 6088272

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت