Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزدانپناه گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر عطش تامین سیمان در بین مردم ایجاد شده بنابراین سیمانی که تولید و توزیع می شود نمی تواند بازار را اشباع و رضایت مصرف کننده را همراه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، از اواخر اسفند ماه سال گذشته شایعاتی مبنی بر کمبود تولید سیمان در کشور و استان شنیده می شد، پس از مدتی معدن فاریاب منوجان نیز به تعطیلی انجامید که باز برخی سودجویان و معاندان از این فرصت استفاده کرده و علت تعطیلی را نبود سیمان اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که براساس پی گیری های به عمل آمده متوجه شدیم که همه این شنیده ها شایعاتی بیش نبوده و کرمان از لحاظ سیمان هیچ کمبودی ندارد و تنها دلالانی وجود دارند که می خواهند از این میان سود هنگفتی ببرند.

درون کارخانه سیمان کرمان هیچگونه احتکاری صورت نگرفته است

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان بیان کرد: با بازرسی هایی که اخیرا طی چند مرحله از کارخانه سیمان کرمان داشتیم متوجه شدیم که از لحاظ تولید سیمان هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه  مشکل در بیرون از کارخانه هنگام توزیع اتفاق می افتد، گفت: قیمت تمام شده سیمان طی مصوب کارخانه پاکتی نزدیک به 17 هزار تومان است اما متاسفانه برخی از توزیع کنندگان و حاملان قیمت را فراتر از این بیان می کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: در اصل مافیای قیمت گذاری بین حاملان و توزیع کنندگان را باید اداره صمت بررسی کند.

وی همچنین بیان کرد: برخی از رانندگان کرایه های خود را به صورت توافقی اعلام می کنند و برخی متاسفانه سرخود کرایه ها را افزایش می دهند.

هیچ افزایش کرایه ای ابلاغ نشده است

سیدعلی حاج سید علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: سازمان هیچگونه افزایش کرایه ای در این زمینه ابلاغ نکرده مگر اینکه خود رانندگان بصورت توافقی با مشتری و مصرف کننده کار انجام دهند.

با توجه به افزایش قیمت فولاد مردم به سازه های بتنی روی آورده اند

محسن یزدانپناه معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان نیز در رابطه با مافیای افزایش قیمت سیمان در بیرون از کارخانه اذعان کرد: با توجه به اینکه قیمت فولاد و آهن افزایش یافته است مردم برای ساخت و ساز به سازه های بتونی روی آورده اند.

وی افزود: شایعات نیز عامل دیگری است که باعث شد تا همه باور کنند که با کمبود تولید سیمان روبرو هستیم.

یزدانپناه عنوان کرد: متاسفانه برخی سودجویان با شایعه پراکنی باعث شدند تا جو کمی متشنج شود مبنی بر اینکه به دلیل افزایش قیمت سیمان هم اکنون کارخانه ها اقدام به تولید نمی کنند.

معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان بیان کرد: کلیه نیروهای بازرسی اداره صمت شمال استان کرمان از روز گذشته در کارخانه سیمان کرمان مستقر شده و در حال رصد تولید و توزیع سیمان تا مبدا هستند.

عطش مردم برای خرید سیمان تعادل بازار را بر هم زده است

یزدانپناه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر عطش تامین سیمان در بین مردم ایجاد شده بنابراین سیمانی که تولید و توزیع می شود نمی تواند بازار را اشباع و رضایت مصرف کننده را همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با بررسی های انجام شده به مردم این اطمینان داده می شود که طی چند روز آینده مشکل تولید و کمبود سیمان حل و فصل خواهد شد.

معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر شنیده ها برخی از متقاضیان سیمان را جهت افزایش قیمت خریداری و در خانه های خود احتکار می کنند تا خود به صورت آزاد در خدمت مردم قرار دهند، ادامه داد: متاسفانه تعدادی از خانواده ها و مردم به دلیل ترس از افزایش قیمت سیمان، آن را در حال حاضر با قیمت 20 و هزار 500 خریداری می کنند و همانند اقلامی چون مرغ وروغن خریداری و در خانه های خود احتکار می کنند.

یزدانپناه عنوان کرد: البته سیمان را نمی توان زیاد در خانه نگه داشت زیرا براثر رطوبت کم کم سفت خواهد شد و مورد استفاده نخواهد بود، اما کسانی که اقدام به چنین کاری می کنند می خواهند سیمان را بعدا به نرخ آزاد به فروش برسانند.

هیچگونه افزایش قیمت سیمان ابلاغ نشده است

وی تاکید کرد: هنوز هیچ افزایش قیمتی از هیچ کجای کشور ابلاغ نشده است و کماکان سیمان با همان قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان در رابطه با جلوگیری از بازار سیاه ابراز کرد: از مردم درخواست می کنیم که چشم سازمان باشند و اگر مواردی مشاهده می کنند که کسانی در حال احتکار سیمان هستند و یا توزیع کنندگانی که سیمان را با قیمت گران در اختیار مصرف کننده قرار می دهند حتما با تلفن 124 سازمان صمت و یا 135 اداره تعزیرات حکومتی تماس حاصل کنند تا ما بتوانیم با هماهنگی دستگاه های قضایی و تعزیرات محله ها شناسایی و اقدام به تشکیل پرونده و توزیع سیمان انجام شود.

یزدانپناه همچنین تصریح کرد: به کلیه کارخانه های تولید سیمان اعلام کردیم که به عاملینی که دلال هستند به هیچ عنوان سیمان عرضه نشود و اگر چنین کنند سازمان بدون هیچگونه اغماضی طبق قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

سیمان پاکتی با قیمت درب کارخانه 20500 تومان

وی به نرخ سیمان پاکتی و فله ای نیز اشاره کرد و گفت: سیمان پاکتی با قیمت 20 هزار و پانصد و سیمان فله ای که برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته می شود با قیمت درب کارخانه 239 هزار و 800 تومان که شامل کرایه نیز می شود؛ عرضه می شود.

معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان مجددا توصیه کرد: چنانچه شهروندان و مردم متوجه شدند که برخی عاملان و توزیع کنندگان سیمان را از 20 هزار و 500 تومان گرانتر در اختیار مصرف کننده قرار می دهند حتما با شماره 124 اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت سیمان تولید سیمان مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید