Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:41:05 GMT

اعتبار لازم برای ساخت موزه صحرای طبس اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۷۲۲

اعتبار لازم برای ساخت موزه صحرای طبس اختصاص یافت

حمید ملانوری روز چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی مراسم پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس و بررسی موضوعات مسجد شکر افزود: واقعه طبس یکی از مهمترین امدادهای غیبی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام اسلامی در برابر نظام سلطه بود و تبیین صحیح شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس نقش بازدارندگی ایمنی و دفاعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صحرای طبس درس عبرتی برای جهانیان شد و امروز که نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های مختلف در مواجهه با نیرنگ‌های سرسخت دشمنان قرار گرفته است صحرای طبس جنبه بازدارندگی دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این روند باعث شده که در مقابل توطئه‌های دشمن روز به روز مقاوم‌تر شویم.

وی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با پنجم اردیبهشت به عنوان فرمانده اردوگاه انقلاب در حوزه بین‌الملل تاثیرگذار است و نباید از این نعمات خداوندی غافل شد.

ملانوری بیان کرد: کسی که از لطف خدا غفلت کند، ضعف خود را نشان می‌دهد و شکست آمریکا در صحرای طبس مطمئنا وعده الهی است.

وی گفت: کسانی که در این نظام کارهایشان توفیق و جهش بهتری دارد منافع نظام را به عنوان نظام ارزشی و الهی در نظر می‌گیرند.

وی افزود: نسل‌های آینده کسانی هستند که در جریان وقایع بزرگی همچون صحرای طبس نخواهند بود و از آنجایی که این اتفاق در این محدوده جغرافیایی اتفاق افتاده به عنوان یک سرمایه بزرگ باید تمام ابعادش تبیین و ماندگار شود زیرا اقدامات ما میراثی است که به نسل‌های بعدی سپرده خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته وقت کافی برای تبیین و ایجاد زیرساخت‌های لازم محل شکست آمریکایی‌ها صورت نگرفته است که باید توجه بیشتری به این موضوع مهم شود.

وی افزود: این سند تاریخی انقلاب به معنای واقعی به عنوان یک سلاح دفاعی برای نظام و کشور کارایی دارد.

وی گفت: برای گرامیداشت پنجم اردیبهشت به دلیل ورود به ماه رمضان و شیوع ویروس کرونا باید تمامی برنامه‌ها با محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

ملانوری بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های فاخر و فرهنگی خود را به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کنند و از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده شود.

وی افزود: بهتر است مراسم محوری گرامیداشت این روز در مرکز استان برگزار شود اما اداره کل حفظ آثار و صدا و سیما برای برگزاری برنامه همزمان در محل واقعه برای پخش در شبکه‌های ملی اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارتباط با مسایل فنی همچون تامین برق و آب نیز شرکت‌های خدمات‌رسان مساعدت لازم را با نهادها انجام دهند.

رییس موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس هم گفت: با توجه به اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی دولت و مجلس به ساخت موزه شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس عملیات اجرای این پروژه از سوم خرداد امسال آغاز خواهد شد.

محمدحسین جهانبخش افزود: تفاهم‌نامه‌ای با آستان قدس رضوی بسته شده که مسجد شکر طبس به مجتمع فرهنگی رفاهی تبدیل شود و در ارتباط با موزه هم به زودی مناقصه را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: در مصوبات جلسه قبل شرکت برق متعهد شد که تا سال ۱۴۰۰ نسبت به تحویل خط انتقال برق از راه‌آهن اقدام کند و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رییس موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس اظهار داشت: با توجه به اینکه واقعه طبس یک امداد الهی است می‌توان برای آشنایی نسل جوان با این واقعه بزرگ از کتاب‌های درسی استفاده کرد.

وی افزود: این اقدام همطراز با تقویت روحیه استکبارستیزی است.

جهانبخش با بیان اینکه گرامیداشت پنجم اردیبهشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود تصریح کرد: پخش سراسری برنامه‌های تدوین شده می‌تواند در معرفی این خطه جغرافیایی و نحوه شکست آمریکایی‌ها با امداد الهی بسیار موثر باشد.

به گزارش ایرنا پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ کماندوهای آمریکایی با هواپیماها و بالگردهای خود با هدف ضربه زدن به انقلاب نوپای اسلامی ایران و آزادی جاسوسان در بندشان طی عملیاتی پیچیده وارد عمق خاک کشور شدند و در محلی فرود آمدند که امروز با نام "موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس" شناخته می‌شود.

عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی موسوم به "پنجه عقاب" با اراده و امداد الهی به شکست خفت‌بار منجر شد.

برچسب‌ها حمید ملانوری خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا طبس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا حمید ملانوری خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا طبس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فضای مجازی اخبار کنکور پنجم اردیبهشت خراسان جنوبی صحرای طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در حاشیه دیدار با سعید جغتایی رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که به جهت پیگیری مطالبات سفر رئیس‌جمهور انجام گرفت، اظهار کرد: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صددرصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این جلسه بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأکید شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 747462

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس