Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@07:44:08 GMT

توقف تزریق واکسن جانسون و جانسون در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۷۸۴

توقف تزریق واکسن جانسون و جانسون در آمریکا

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بیزینس اینسایدر؛ آمریکا تزریق واکسن کووید ۱۹ تک دوز جانسون و جانسون را به دلیل ایجاد لخته خون در بدن ۶ دریافت کننده متوقف کرده است.

طبق گزارش‌های «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» و «سازمان غذا و داروی آمریکا»، تمام این افراد زن بوده و بین ۱۸ تا ۴۸ سال داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آنها ۶ تا ۱۳ روز پس از واکسیناسیون با این عارضه جانبی شدید روبرو شده‌اند.

دکتر «جانت وودکاک» کمیسیونر سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد توقف تزریق این واکسن احتمالاً موقت خواهد بود.

او در این باره گفت: پیش بینی می‌کنیم این توقف ظرف چند روز برطرف شود.

تاکنون حدود ۶.۸ میلیون دوز از واکسن کووید ۱۹ جانسون و جانسون در آمریکا تزریق شده است. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود تا پایان ماه می سال جاری ۱۰۰ میلیون دوز واکسن برای آمریکا تولید می‌کند.

از سوی دیگر «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» و سازمان غذا و دارو آمریکا مشغول بررسی گزارش‌های ایجاد لخته خون در بدن دریافت کنندگان هستند. همچنین مرکزی کنترل و پیشگیری آمریکا با پنلی از کارشناسان خارج سازمانی در این باره مشورت می‌کند.

هر دو این سازمان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: تا زمانیکه فرایند تحقیق تکمیل شود، توصیه می‌کنیم تزریق واکسن به دلیل احتیاط متوقف شود.

پیش از این نیز آژانس دارویی اروپا نیز روز جمعه اعلام کرده بود پس از رصد ۴ گزارش ایجاد لخته خون پس از دریافت واکسن این شرکت، به دقت بر آن نظارت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093085 برچسب‌ها واکسن کرونا جانسون اند جانسون عوارض جانبی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا جانسون اند جانسون عوارض جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا