Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@09:48:53 GMT

حضور پررنگ نیروی انتظامی در شهرک‌های اقماری قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۹۶۲

حضور پررنگ نیروی انتظامی در شهرک‌های اقماری قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد قاسمی، دادستان قزوین در نشست مشترک قضایی و انتظامی که در سالن شهید آقایی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: جایگاه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در قوانین و نزد افکار عمومی جامعه بسیار حساس و دارای اهمیت است و اگر این دو دستگاه به وظایف قانونی و ذاتی خود به درستی عمل کنند، قطعاً موجب خوش‌بینی مردم به نظام و حاکمیت می شود و اگر عملکردها رضایت جامعه را جلب نکند، بی‌تردید آثار منفی در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: افرادی که به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مراجعه می کنند، بدو شک حق و حقوقشان توسط برخی افراد یا دستگاه ها تضییع و یا ظلمی نسبت به آنها صورت گرفته است و انتظار دارند با مراجعه به این دو نهاد که احقاق حق، اجرای قانون و تحقق عدالت وظیفه قانونی آنها است، حقوق از دست رفته خود را احیاء و تظلم خواهی شود.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: امروزه خدمتگزاری در دستگاه قضایی و انتظامی همانند جهادی است که در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم و از این حیث این دو نهاد بسیار با اهمیت است. لذا باید تلاش شود اجرای قانون و تحقق عدالت که مطالبه بحق جامعه است، در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها محقق شود.

این مقام قضایی استان اظهار کرد: همیشه باید خود را در جای افرادی قرار دهیم که به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مراجعه می کنند و باید درک صحیحی از شرایط آنها داشته باشیم و به همین خاطر کثرت کار و مراجعین و همچنین کمبود عدّه و عُده نباید ما از اهداف و وظایفی که بر عهده داریم، باز بدارد و از روز پذیرش مسئولیت و حضور در این دو دستگاه، باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

قاسمی تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضایی از حیث اجرای صحیح قانون وظایف حساس و مهمی را برعهده دارد و باید تلاش کند که قانون به درستی اجرا شود و اجازه خدشه‌دار کردن قانون را به افراد فرصت‌طلب، سودجو، مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه، مجرمان و متخلفان ندهد.

او افزود: متاسفانه چارت سازمانی در اکثر دستگاه ها با کمبودهایی مواجه است و این موضوع در دستگاه قضایی و نیروی انظامی نیز مشهود است، اما باید تلاش شود تا حد امکان چارت سازمان متناسب با شرایط استان و وظایفی که بر عهده داریم، افزایش و ارتقاء یابد و باید از امکانات، منابع و شرایط موجود به نحو مطلوب استفاده شود، ولی این مسئله نباید اصلاً در خدمات رسانی مطلوب و انجام وظایف قانونی تاثیر منفی داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید از قوانین و مقررات بروز آگاهی داشت، ادامه داد: قوانین و مقررات مستمراً تغییر کرده و بروز می شود و اگر ضابطان از قوانین و مقررات جدید به درستی آگاهی و اطلاع نداشته باشند، در برخورد با موضوعات مختلف دچار مشکل خواهند شد و از این حیث ممکن است حق و حقوق مردم تضییع شود و یا ضابط تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد. لذا طی سال های اخیر در دادسرای مرکز استان برای آشنایی با قوانین و مقررات، دوره های آموزشی مختلفی برای ظابطان قضایی برنامه‌ریزی و به صورت مستمر برگزار می شود و انتظار این است، در این دوره های حضور فعال داشته باشند.

قاسمی همچنین اذعان کرد: در بازدید های بعمل آمده، وضعیت اموال مکشوفه در مراجع انتظامی و پارکینگ ها با شرایط مطلوب فاصله دارد و باید وضعیت آنها بهبود و ارتقاء یابد و برای نگهداری موقت این اموال باید محل مناسبی پیش‌بینی و در نظر گرفته شود تا اموال مردم در معرض تضییع قرار نگیرد.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: طی سال گذشته طرح های مختلفی از جمله جمع آوری خرده فروشان موادمخدر، پاکسازی پارک ها، تفرجگاه ها و اماکن عمومی، جمع آوری محل های خرید و فروش اموال مسروقه و... توسط دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، اجرایی و دستاوردهای خوبی نیز حاصل شد و این طرح ها باید در سال جاری نیز با قوت و انسجام ادامه یابد و نواقص مرتفع شود و قطعاً اجرای طرح های این چنینی در پیشگیری از وقوع جرائم بسیار موثر است.

او ادامه داد: کلانتری ها باید نسبت به حوزه استحفاظی خود تسلط و اشراف کامل داشته باشند و یک بانک اطلاعاتی در حوزه جرائم و آسیب های اجتماعی داشته باشند، تا در شرایط ضروری در راستای پیشگیری و کشف جرم و مجرم اقدامات مقتضی اجرایی شود و حضور نیروی انتظامی در اماکن عمومی باید مستمر و افزایش یابد و نباید این اماکن به بستری برای وقوع جرم تبدیل شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: متاسفانه نواحی منفصل شهری و شهرک های اقماری به حیات خلوتی برای حضور مجرمان تبدیل شده و به همین خاطر حضور نیروی انتظامی در این نواحی باید پررنگ تر باشد و باید این محل ها برای مجرمین ناامن شود.

قاسمی یادآور شد: استفاده از فضای مجازی گسترش یافته و بسیاری از جرائم از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده و یا زمینه وقوع برخی جرائم است و جرائم سایبری در استان افزایش پیدا کرده و باید پلس فتا نیز متناسب با جرائم این فضا تقویت و از ابزارهای بروز و کارشناسان متخصص استفاده کند، تا شاهد کاهش اینگونه جرائم باشیم و قطعاً برخورد به موقع با متخلفان فضای مجازی، در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

این مقام قضایی استان به موضوع اجرای احکام پرونده های قضایی اشاره و افزود: نتیجه دادرسی های قضایی در اجرای احکام نمایان می شود و به همین خاطر اجرای احکام قضایی بسیار حائز اهمیت است و این احکام باید توسط نیروی انتظامی اجرا شود و باید نیروی انتظامی استان نسبت به این موضوع نیز اهتمام ویژه داشته باشد، تا احکام قضایی به سرعت اجرا شود.

قاسمی گفت: پلیس اقتصادی در نیروی انتظامی تشکیل شده و در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها انتظار این است، که این پلیس تخصصی نسبت به مسائل حوزه صنعت و تولید نیز ورود جدی و به موقع داشته باشد، تا از ظرفیت نیروی انتظامی در این حوزه نیز به خوبی استفاده شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزویبن در پایان خاطرنشان کرد: ارائه آمارهای مثبت زمانی دلگرم کننده است که امنیت به خوبی در جامعه احساس شود، ولی آمارگرایی نباید ما را از واقعیت های موجود منحرف و غافل کند و امیدواریم با اهتمام دستگاه قضایی و جدیت نیروی انتظامی در عمل به وظایف، قانون به درستی اجرا و عدالت به معنای واقعی در جامعه محقق شود.

۴۶

کد خبر 1504828

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیروی انتظامی قوانین و مقررات داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ به مناسبت فرارسیدن هفته کار و کارگر در جمع کارگران شرکت نفیس‌نخ اظهار کرد: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

وی تصریح کرد: ایجاد حس اعتماد، انتشار و ترویج روحیه اعتماد و صیانت از این اعتماد اصل کار است که این فضای صمیمی و اعتمادبخش در شرکت نفیس‌نخ مشهود است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: موشک‌های ایران که راهی سرزمین‌های اشغالی شد به اقتدار کشور کمک کرد و امروز با عزت می‌توانیم حرف زیادی در عرصه جهانی داشته باشیم.

رفیعی آتانی افزود: جنگ که تمام شد برخی از سپاهیان به امام (ره) گفتند که دشمنی استکبار پایانی نخواهد داشت و باید خود را تقویت کنیم و ایشان به سپاه اعتماد کردند. در ادامه به دنبال ساخت تسلیحات نظامی افتادیم تا وابسته نباشیم و گروه شهید طهرانی‌مقدم وارد عرصه شدند و وارد تولید تسلیحات دفاعی شدیم و امروز این خلاقیت و ابتکار موجب اقتدار کشور شده است.

وی ادامه داد: به تدریج ظرفیت بسیار خوبی در سپاه ایجاد شد و در صنعت موشکی با حضور طهرانی‌مقدم‌ها به استقلال رسیدیم و امروز باید از این فرصت استفاده کرده و اسرائیل غاصب را سرجایش بنشانیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به قدرت‌نمایی نظامی ایران در در عملیات وعده صادق گفت: در این عملیات همه پایگاه‌های دشمن فعال، قدرت رهگیری و ماهواره‌ها روشن بود تا بتوانند از خود دفاع کنند؛ اما با همه دستگاه‌های پیشرفته که آسمان‌ها را رصد می‌کردند، نتوانستند با پهپادهای ما مقابله کنند.

رفیعی آتانی افزود: همین آمریکا که با جنگ آشنا است، به رژیم اسرائیل گفته بود ایران از خاک خودش به شما حمله نمی‌کند؛ اما تصور درستی از ما نداشت و امروز بر همگان اثبات شده که آنچه در ظاهر از آمریکا گفته می‌شود، با آنچه در میدان نبرد و واقعیت هست فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در اوج قدرت قرار داریم و آمریکا تصور درستی از قدرت ایران ندارد و هر چه‌قدر تلاش می‌کند روی پاهایش بایستد تا اوج قدرت ما را ببیند، باز هم از دیدن و درک واقعیت عاجز است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین وعده صادق را اخلاقی‌ترین جنگ در پیچیده‌ترین شرایط صحنه نبرد دانست و گفت: به این ترتیب در پیچیده‌ترین نبرد دنیا پیروز شدیم و در حالی که به بیمارستان، کودک، زن و سالمند حمله نکردیم و فقط مقر نظامی و ایستگاه جاسوسی را زدیم، دشمن مستأصل شد.

رفیعی آتانی با بیان اینکه قدرت دشمن برای ما قابل اندازه‌گیری است، اضافه کرد: با تسلیحات ته‌انباری خود دشمن را زدیم و گنبد آهنین ناکارآمد شد و در گام بعدی سرعت موشک‌های بالستیک را به رخ کشیدیم. رژیم اسرائیل برای اقناع افکار داخلی خود گفت ایران را می‌زنیم، اما آمریکا ترسید و پیام داد که اسرائیل این کار را نکن و همه این‌ها نمایانگر اقتدار ایران اسلامی است.

کد خبر 748903

دیگر خبرها

  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند