Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور عراق بر لزوم تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور و تسهیل در روابط تجاری و حمل و نقل کالا تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با برهم صالح رئیس جمهور عراق با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و مردم این کشور مسلمان همسایه، از کشور عراق به عنوان دوست و همسایه خوب ایران نام برد و با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری، اظهار داشت: تهران و بغداد می‌توانند با توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای، نقش مهمی در تحولات منطقه ایفا کرده و تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اعلام حمایت جمهوری اسلامی از ثبات، امنیت و استقلال و تمامیت ارضی عراق، تصریح کرد: تقویت عزت و اقتدار و تحکیم استقلال عراق و ارتقاء جایگاه منطقه‌ای و بین المللی این کشور از جایگاه ویژه‌ای برای ما برخوردار است.   اقای روحانی با بیان اینکه ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند، اظهار داشت: با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی عراق مخالفیم و آن را به ضرر این کشور و کل منطقه می‌دانیم و معتقدیم امنیت منطقه باید توسط خود کشور‌های منطقه تامین شود.   رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم بازی دو گانه‌ای دارند و عملکرد آنان در مرز‌های عراق و سوریه مبهم است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها همیشه در منطقه نقش تخریبی داشته اند و حضور نظامیان آمریکایی در منطقه کمکی به برقراری صلح و ثبات نکرده است.   وی در ادامه این گفتگو با تاکید بر لزوم تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافقات قبلی از جمله پروژه راه آهن شلمچه – بصره و اتصال راه آهن دو کشور، افزود: ایران و عراق می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی خود به عنوان دو اقتصاد مکمل همکاری با یکدیگر را توسعه داده و با تقویت حمل و نقل کالا و ترانزیت، حجم مبادلات و روابط تجاری را افزایش دهند.   برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان به دولت و مردم ایران، روابط با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی و رو به توسعه دانست و با توجه به اشتراکات دیرینه فرهنگی و تاریخی میان دو کشور بر تقویت و تحکیم روابط در همه زمینه‌ها بویژه روابط اقتصادی و تجاری تاکید کرد.    وی تاکید کرد: دولت عراق مصمم است تمامی توافقات در حوزه‌های مختلف میان دو کشور با جدیت پیگیری و عملیاتی شود که این موضوع به نفع هردو کشور و منطقه خواهد بود   برهم صالح همچنین در این گفتگو با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه و همکاری همه کشور‌های همسایه برای تحقق این هدف، افزود: تصمیم دولت عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان خارجی در این کشور جدی است و در این زمینه مذاکرات راهبردی و مستمر با آمریکایی‌ها انجام گرفته که تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت. برچسب ها: رئیس جمهور ، دکتر روحانی ، گفت و گوی تلفنی ، رئیس جمهوری عراق ، برهم صالح

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور دکتر روحانی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهوری عراق برهم صالح رئیس جمهور برهم صالح دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر

معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور عصر امروز به همراه برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت.

محسن منصوری در این بازدید که معاون هلدینگ خلیج فارس حضور داشت بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید کرد و گفت: دولت نسبت به تکمیل و بهره برداری از طرح‌های بزرگ اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالا اهتمام جدی دارد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت است.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت سال 1386 در دشت کلاچوی کهگیلویه با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس اول وقت مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد اما روند احداث این طرح به صورت لاک پشتی پیش رفت تا اینکه در دولت سیزدهم روح تازه‌ای در کالبد نیمه جان این پروژه افتاد.

روند ساخت پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرح های کلان صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم متحول شد به طوری که در طول کمتر از 2 سال پیشرفت فیزیکی آن به 42 درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از پروژه در دست اجرای آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر بازید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور