Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:59:08 GMT

سرشماری ۴ هزار کل و بز در مناطق حفاظت شده البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۰۱۵

سرشماری ۴ هزار کل و بز در مناطق حفاظت شده البرز

ایسنا/البرز مدیرکل محیط زیست البرز گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۹ در حال حاضر در سه زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده جنوبی، منطقه شکار ممنوع طالقان و ارتفاعات ساوجبلاغ حدود ۴۰۰۰ کل و بز زندگی می‌کنند.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهداف سرشماری حیات وحش اظهار کرد: سرشماری حیات وحش استان هر ساله در چند نوبت با هدف دستیابی به حداقل جمعیت، ترکیب جنسیتی و سنی و همچنین آگاهی از وضعیت زیستگاه‌ها، عوامل تهدید حیات وحش و نهایتاً حفاظت بهینه مناطق بر اساس اطلاعات روزآمد اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۹ در حال حاضر در سه زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده جنوبی، منطقه شکار ممنوع طالقان و ارتفاعات ساوجبلاغ حدود ۴۰۰۰ کل و بز زندگی می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: مناطق حفاظت شده البرز با دارا بودن تنوع و غنای گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان کلکسیونی از تنوع زیستی کشور محسوب می شوند.

حکیمی با اشاره به گونه‌های جانوری موجود در این زیستگاه‌ها گفت: از حیات وحش شاخص این زیستگاه‌ها می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گراز، کفتار، تشی، روباه، خرگوش و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست البرز حفاظت شده حیات وحش کل و بز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها درکشور

 در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق رخ شاهد خواهیم بود. بارش ها در جنوب و شرق کشور شدتی بیشتری دارند.بارندگی‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، اراک، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد ادامه دارد.بارش‌ها در برخی از مناطق شهری موجب آب گرفتگی معابر شد،و هشدار سطح نارنجی برای برخی از مناطق توسط سازمان هواشناسی صادر شده است. همچنین بیشترین بارش‌ها مربوط به استان ایلام با ۴۸ میلیمتر است.جمعه ۱۴ اردیبهشت در نوار غربی کشور رگبار و رعدوبرق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. جمعه بارش در غرب و جنوب غرب شدت خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی