Web Analytics Made Easy - Statcounter

به کزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ بیست و هشت شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای به سران قوا، درباره حوادث اخیر نطنزآمادگی خود را جهت حفاظت از  مراکز هسته‌ای اعلام کردند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: استکبار جهانی، انقلاب اسلامی ایران را نقطه کانونی و محور مقاومت در برابر قلدر مآبی و زورگویی‌اش می‌داند و طبعا با تمام وجود برای نابودی و هضم او در هیمنه خودش تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم همه‌ این خباثت‌ها، جمهوری اسلامی ایران اکنون در جایگاه متعالی و شایسته برای ملت خود در چشم جهانیان قرار دارد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ثبات و امنیت کشور، حفظ تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها توسط بهترین فرزندان این سرزمین، موجب اقتدار آفرینی و عزتِ ایرانِ اسلامی در برابر تمام مستکبران و زورگویان عالم گشته است. بنا به وعده قرآن، این دشمنِ قدّار، هرگز دست از مقاتله و ستیز با این حکومت دینی و مردمی برنمی دارد، مگر اینکه هویت مکتبی اش را لکه دار کند.

در این نامه مطرح شده است: باید توجه داشت، در شرایط فعلی نوعی از جنگ اراده‌ها بین ما و دشمنان ما شکل گرفته است. آن‌ها با حجم قابل توجهی از تبلیغات رسانه ای، پس از هر عملیات سیاسی و امنیتی خود، در صدد به انفعال کشاندن مسئولان جمهوری اسلامی و ایجاد اختلال در نظام محاسباتی تصمیم سازان این کشور هستند. وظیفه همه مسئولان و مردم هم تهدید زدایی است. تهدید زدایی یعنی اقدامی که پس از آن دشمن حتی جرات تهدید این ملت بزرگ را هم نداشته باشد، چه رسد به این که دست به ترور ناجوانمردانه دانشمندانش بزند و یا به فکر اقدام خرابکارانه در یکی از مراکز استراتژیک او بیفتد.

دانشجویان در این نامه تاکید کردند: حال با توجه به این نکات و تقسیم کارِ شیطانیِ بین صهیونیست‌ها (تهاجم به شناور ایرانی در دریای سرخ، ترور شهید فخری زاده و عملیات تخریبی در نطنز) با دولت آمریکا (ترفند مذاکره زیر سایه تهدید در وین) و اتحادیه اروپا (تحریم نهادها و افراد به بهانه‌های واهیِ حقوق بشری) بر خود لازم می‌دانیم. در ادبیات روابط بین الملل، صبر استراتژیک؛ یعنی اقدامی برنامه ریزی شده و به دور از عجله برای برخورد متقابل با عوامل تهدید کننده امنیت ملی. البته آنچه در نطنز رخ داد، قابل پیش بینی بود چرا که طرف غربی، دولت و تیم مذاکره کننده را به شدت در موضع ضعف می‌دید.

در این نامه عنوان شده است: تجربه ما در دفاع مقدس، توقیف کشتی انگلیسی، سرنگونی پهباد آمریکایی، موشک باران عین الاسد و هدف گذاری اخراج آمریکایی‌ها از منطقه غرب آسیا در انتقام از خون حاج قاسم سلیمانی به خوبی نشان داد که متجاوزان به حقوق این ملت، برای ضربه زدن به منافع ما نباید احساس امنیت کنند، چرا که در غیر این صورت تهدیدها و ضربات آن‌ها پایانی نخواهد داشت؛ لذا می‌بایست با شناسایی نقاط ضعف دشمن، متناسب با همان ضربه‌ها واکنش نشان داد و منافع او را تهدید کرد و نهایتا با وارد کردن ضربه‌ای سنگین او را بر سر جای خویش نشاند. حال سوال این جاست که اساسا چه برنامه‌ای برای اقدام متقابل (اقتدار آفرین و ضربه زننده) از سوی قوای محترم در جمهوری اسلامی، طراحی شده است؟

در نامه به سران سه قوا بیان شده است: آسیبی که صنعت هسته‌ای کشور، با شهادت شهید شهریاری‌ها و احمدی روشن‌ها متحمل شد، با آسیب ناشی از برجام به هیچ وجه قابل مقایسه نبود. برجام کم هزینه‌ترین مدل و در عین حال پر دستاوردترین روش برای آمریکایی‌ها و سایر مستکبرین عالم برای کنترل ما بود. مدلی که با وعده چرخش همزمان چرخ سانتریفیوژها و چرخ اقتصاد مردم، معرفی شد، با زیر پاگذاشتن ضوابط و شرایط مصوبِ رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی خودش را برای غرب اثبات کرد و با وجود نقض‌های فراوان فنی و حقوقی و تفاسیر غیر نافذ از متن قرارداد پیوست اجرایی گرفت و سرآخر با موج سواری بر شرطی سازی، کشور را معطل خود ساخت. در شرایط فعلی نیز، به پایه‌ای برای گرفتن امتیازات بیشتر از دستگاه دیپلماسی کشور از سوی غربی‌ها بدل شده است، به طوری که دشمن می‌داند اگر در نطنز فشار بیاورد، می‌تواند در وین امتیاز بگیرد و اشتیاق به مذاکره (با وجود بد عهدی) از سمت ایران را، نتیجه فشار حداکثری خویش ترجمه می‌کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: این که در برجام تعهد داده بودیم جز در نطنز، در جای دیگری غنی سازی نکنیم و از طرفی بیشترین دسترسی بر مراکز هسته‌ای برای نظارت و راستی آزمایی در اختیار آژانس انرژی اتمی گرفته بود، چه معنایی جز دادن گرای به دشمن برای تمرکز در یک مکان خاص و از کار انداختن تضمینی آن توسط او دارد؟! اصلا چرا با توجه به نفوذ چند باره در مراکز استراتژیک کشور در طول چند سال اخیر، به هشدارها در رابطه با حفظ تاسیسات فردو به عنوان مرکز امن غنی سازی توجه نشده است تا این مقدار صنعت هسته‌ای مان آسیب پذیر نباشد؟

در این نامه خاطر نشان شده است: از طرفی دلیل ایجاد ۵۷ دریچه، خارج از چارچوب NPT، پادمان و پروتکل الحاقی برای دسترسی به مراکز حساس، فقط برای پیروزی اخلاقی ما در جنگ با بی اخلاق‌ترین و بدعهد ترینِ انسان‌ها بود و یا دلیل دیگری داشت؟ با توجه به انفجار تیر ماه سال گذشته، ترور شهید فخری زاده و خرابکاری در نظنز، چرا باید بازدید و همکاری فراپادمانی با آژانس انرژی اتمی ادامه پیدا می‌کرد؟

دانشجویان در این نامه بیان کردند: پیگیریِ حقوقی و قضایی مسئله‌ی ترور دانشمندان هسته‌ای و مسببان خرابکاری‌های اخیر و خاطیان در دستگاه‌های مختلف کشور (در داخل و خارج) از سوی ریاست محترم قوه قضاییه اولین خواسته ما است. اگر چه به نظر می‌رسد رشد غنی سازی تا ۶۰ درصد اتفاق مهم و حرکتی روبه جلو است، اما همه‌ی واکنش ما به حوادث و خرابکاری‌های اخیر نیز نباید باشد! به نظر می‌رسد بهترین اقدام دولت جمهوری اسلامی، توقف سریع و تعلیق مذاکرات در همه سطوح با دشمن بد عهد و قطع همه‌ی رژیم‌های بازرسی و اخراج بازرسان آژانس انرژی اتمی از کشور است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: از مجلس شورای اسلامی نیز می‌خواهیم با توجه به اهمیت مسئله با تصویب طرح انتقال پرونده هسته‌ای به یک مرجع بالاتر در کشور مانند دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از آسیبِ هر چه بیشتر دیپلماسیِ منفعلانه به امنیت و اقتصاد مردم جلوگیری کند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: در انتهای عرایضمان یادآور می‌شویم بی شک به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، بسیج شجره طیبه‌ای است که در تمام ادوار انقلاب، حفظ ایرانِ اسلامی را وظیفه‌ی الهی خود دانسته و می‌داند. با توجه به این اصل، مجموعه بسیج دانشجویی نیز، آمادگی خود را برای صیانت از مراکز هسته‌ای در سرتاسر کشور اعلام میکند و مثل یک سرباز در حفظ کیان و منافع کشور، حتی از جان خویش دریغ نخواهد کرد. با چشمانی باز به دشمن خیره خواهیم شد و آن‌ها را آرام نخواهیم گذاشت که اگر آرامشان بگذاریم، لحظه‌ای آراممان نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1093087 برچسب‌ها حادثه نطنز دشمنی آمریکا هیات دولت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حادثه نطنز دشمنی آمریکا هیات دولت نامه آمده جمهوری اسلامی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با اشاره به کسب چند رتبه متوالی برتر کشوری توسط حراست این دانشگاه در چند سال اخیر بیان کرد: امام رضا علیه‌السلام در حدیثی می‌فرماید: «هرکس در مقابل خوبی مردم تشکر نکند، از خدای عزوجل تشکر نکرده است.»، تمجید و تعریف از عملکردی افراد و مجموعه، علاوه بر جلسات مختلف باید در حضور آن شخص و مجموعه باشد تا ضمن تشویق روحی موجب رضایتمندی و بهبود بیشتر عملکرد شود.

سعید رازقی با تأکید بر اینکه علاوه بر استان بوشهر، سازمان مرکزی از عملکرد حراست استان بوشهر رضایت‌مندی کامل دارد، افزود: این مهم به‌دلیل عدم بروز کوچک‌ترین تنش، حادثه و چالش در استان بوشهر و میزبانی از چندین برنامه مهم و بزرگ کشوری با بهترین هماهنگی و میزبانی و بدون مشکل بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میان مدیران و مسئولان حراست دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس دانشگاه، اخوت و همبستگی مطلوبی وجود دارد، افزود: این موضوع موجب شده تا امور با دقت و سرعت بهتری پیش برده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تبیین کرد: فعالیت‌های حراست و حفاظت فیزیکی در همه زمان‌ها همواره خاص و ویژه بوده است، اما اقدامات این مجموعه مهم، در برخی زمان‌ها مشهودتر و ضروری‌تر نمود پیدا کرده است، به‌عنوان مثال در فتنه‌های سنوات گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هیچ‌گونه تنش و ناهنجاری ایجاد نشد.

رازقی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کنونی جامعه موضوع حجاب و عفاف است، توضیح داد: موضوعات فرهنگی در حقیقت عرف جامعه است، اما چیزی که باید به آن توجه کرد اینکه گا‌هی مرکزیت مسائل فرهنگی نادیده گرفته می‌شود.

وی تبیین کرد: اتفاقات، چالش‌ها و تغییرات در حوزه فرهنگی خیلی ملموس و قابل لمس نیست؛ اما در بلندمدت بر همه حوزه‌ها اثرگذار خواهد بود، در حقیقت می‌توان با این نمونه مطلب چنین توضیح داد که حوزه فرهنگی مانند درختی در آب قرار داشته، همگان قسمت بیرون زده از آب را می‌بینند؛ اما بخش اصلی این درخت، همان ریشه‌ای بوده که در زیر آب نهفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه برای اخذ نتایج سودمند فرهنگی باید در جایی که دیده نمی‌شود، سرمایه‌گذاری کرد، افزود: نسل گذشته، نسل فضای حقیقی و نسل امروز، نسل فضای مجازی است که ورود نسل قدیم به این فضا، تعارض ایجاد کرده و اگر این تعارض مدیریت نشود، به مرور، زاویه و از هم گسیختگی آن بیشتر خواهد شد.

رازقی با تأکید بر اینکه باید با تحلیل دقیق استراتژیک نسبت به مسئله فرهنگ و حجاب و عفاف واکنش نشان داد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی یکی از بستر‌های مهمی است که به تناسب سودمندی، ضربات مهلکی را به جامعه وارد کرده و نیازمند اصلاحات بی‌شماری در کشور است؛ چراکه مسیر جامعه را به سمت انحرافات پیش برده است.

وی با تأکید بر اینکه، ریشه فرهنگ در عرف است، یادآور شد: متأسفانه جامعه در مسائل فرهنگی به سمت ضد عرف در حال طی مسیر است که این عادی‌سازی، به‌کُندی و به‌عنوان جنگ نرم در حال وقوع است که باید با برنامه‌های جذاب مانع این روند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه استاد قانون‌گریز در دانشگاه آزاد اسلامی جایی نخواهد داشت بر لزوم نظارت بیشتر تأکید و خاطرنشان کرد: استادان برای دانشجویان، الگو و نماد هستند و بدون تردید تأثیر کلام، لحن گفتار، پوشش، رفتار و اعمال استادان تا سالیان سال بر روح و روان دانشجویان اثرگذار باقی خواهد ماند.

رازقی تشریح کرد: تجربه نشان داده که اثرگذاری ساعت‌ها کار فرهنگی به اندازه یک ساعت از زمانی که استاد به بیان نکات تربیتی در کلاس اختصاص می‌دهد، نیست و اگر امروز جامعه و نسل جوان دچار آسیب شود، قطعاً آینده تک‌تک ما با مخاطرات مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات شجاعانه نیروی مردمی سپاه علیه رژیم جعلی و کودک‌کُش صهیونیستی عنوان کرد: این عملیات علاوه بر شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و متحدانش، بازتاب خبری آن برکات بسیاری برای کشور همراه داشت که موجب غرور و مباهات است و خرسندیم از اینکه این «وعده صادق» محقق شد و می‌طلبد وجهه‌های مهم آن برای نسل جوان بازگو شده تا ضمن امیدآفرینی، مسیری مدخلی برای اعتلا و اقتدار بیش از پیش اسلام، ایران و ایرانی در جهان باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد