Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@12:44:08 GMT

شناسایی عامل تشویش اذهان عمومی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۳۴۷

شناسایی عامل تشویش اذهان عمومی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در خصوص واکسن کرونا در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، کانال تلگرامی شناسایی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت از افراد برای نزدن واکسن کرونا می‌کرد که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه کانال مورد نظر با انتشار اخبار دروغ موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود، گفت کارشناسان پلیس فتا در اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، وی را دستگیر کنند.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف کردکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: هموطنان عزیز ضمن بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود در خصوص آثار و تبعات جرائم ویژه فضای مجازی و قوانین و مجازات مربوط به آن، از انجام اقدامات خلاف قانون و عرف جدا خودداری نمایند و در صورت برخورد با این گونه موارد به هیچ عنوان نسبت به بازنشر آن اقدام نکنند.

سرهنگ محمد پور از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس فتا عامل تشویش اذهان عمومی تشویش اذهان عمومی خراسان جنوبی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس خراسان جنوبی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت