Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@07:46:47 GMT

دومینوی بی‌تدبیری به جوجه تخم‌گذار یک‌روزه رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۷۲۷

دومینوی بی‌تدبیری به جوجه تخم‌گذار یک‌روزه رسید

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه بی‌برنامگی وزارت جهاد منجر به کاهش تولید جوجه یک‌روزه تخم‌گذار شده است، قاچاق جوجه یک‌روزه از کشور را رد کرد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از مهر، ناصر نبی‌پور با اشاره به اینکه نیاز کشور به جوجه یک‌روزه تخم گذار ماهانه حدود 4 میلیون قطعه است، گفت: وقتی بازار مرغ بحرانی و همه توجهات روی این بازار متمرکز شد، بی برنامگی‌های وزارت جهاد کشاورزی منجر به کاهش تولید جوجه تخم گذار شد و در ماه‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین تولید جوجه تخم گذار میانگین ماهانه به 2 میلیون قطعه رسید که نسبت به 4 میلیون قطعه مورد نیاز، به نصف کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاهش تولید منجر به افزایش شدید قیمت شده، پیش بینی می‌شود که در ماه‌های خرداد و تیر، تولید آن به حدود 7 میلیون قطعه برسد و ما با مازاد وحشتناکی در این حوزه مواجه شویم.

وی با بیان اینکه سالانه به حدود 42 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه تخم گذار نیاز داریم، افزود: کاهش تولید جوجه یک‌روزه موجب شده که قیمت هر یک جوجه تخم گذار به 15 تا 17 هزار تومان برسد، عرضه کنندگان، جوجه را 8 هزار تومان فاکتور می‌کنند و بین 15 تا 17 هزار تومان به مرغداران می‌فروشند.

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه وقتی قیمت تخم مرغ بالا بود، مرغداران را جریمه میلیاردی کردند، گفت: ولی الان که قیمت تخم مرغ افت کرده و تولیدکنندگان در حال زیان هستند کسی اهمیت نمی‌دهد.

وی درباره اینکه دولت برای صادرات تخم مرغ نیز آنچنان شرایط سختی در نظر گرفته که صادرات عملاً امکان پذیر نیست، افزود: بر اساس شرایط جدید، صادر کننده تخم مرغ باید خودش مرغدار باشد و کارت بازرگانی داشته باشد؛ مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هم ضمانت بانکی بگیرد و در صورتی که قیمت در بازار داخل افزایش یابد، باید 2 برابر میزان صادرات را در بازار داخل عرضه کند؛ ضمن اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری هم اکنون 12 هزار تومان (دو هزار تومان زیر نرخ مصوب) و در بازارهای صادراتی 17 تا 18 هزار تومان است بنابراین برای مرغدار صرف ندارد این همه خرج کند تا حدود 5 هزار تومان در هر کیلوگرم تخم مرغ سود کند.

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه مباحثی مبنی بر قاچاق جوجه یک‌روزه گوشتی مطرح شده آیا درباره جوجه تخم گذار نیز شاهد چنین اتفاقی هستیم، گفت: این موضوعات را برای سرگرمی مردم مطرح می‌کنند و من بعید می‌دانم که چنین اتفاقی درباره جوجه گوشتی هم افتاده باشد، جوجه را نمی‌توان با اسب و قاطر و توسط کولبرها قاچاق کرد از طریق دیگر هم بخواهند قاچاق کنند، به راحتی قابل ردیابی و کنترل است.

وی با بیان اینکه تولید جوجه گوشتی بسیار زیاد و حدود 30 میلیون قطعه در ماه است، ادامه داد: میزان تولید جوجه گوشتی به اندازه‌ای زیاد است که خود مرغداران اقدام به جوجه‌ریزی نمی‌کنند و حتی اگر از این جمعیت جوجه، یک میلیون قطعه نیز قاچاق شود تأثیر چندانی بر بازار نخواهد داشت.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جوجه تخم گذار جوجه یک روزه میلیون قطعه هزار تومان کاهش تولید تولید جوجه تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از آغاز تکثیر میگو برای تولید لارو این آبزی و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: ۵۱ هزار قطعه مولد میگو برای تولید بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو به‌کارگیری شده است. - اخبار استانها -

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کردند.

وی از واردات 26 هزار مولد میگو خارجی SPF به بوشهر خبر داد و بیان کرد: در بازدیدهای انجام شده این مولدها پست لاروهای قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگو پرورشی کمک قابل توجهی کند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهنده امکان‌پذیر دانست و بیان کرد: بیماری میگو پرورشی یک بیماری مدیریتی است و امسال هم وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان میگو پرورشی این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی کاهش مخاطرات بیماری در سطح اراضی پرورش این آبزی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات لازم و آموزش‌های لازم، شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگو پرورشی دارد به تولیدکنندگان میگو پرورشی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در کنار مولد خارجی، 25 هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است، گفت: در مجموع 51 هزار مولد در مراکز تکثیر میگو استان بوشهر در تولید بیش از 2 میلیارد قطعه بچه میگو مورد نیاز استخرهای پرورش این آبزیان فعال شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ردیابی بیماری میگو پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون مولدها و پست لاروهای میگو سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات توسط پرورش‌دهنده این آبزی یک ضرورت است.

تنگستانی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان پرورش میگو در سایت‌های مختلف استان بوشهر قرار دارند، گفت: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و بیان کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده، توسط دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم