Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی  گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان بختگان در بخش‌های معدن و کشاورزی آماده راه اندازی نواحی جدید هستیم و در این زمینه حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به لزوم اهتمام همگانی برای تحقق شعار سال، گفت: بازدید میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی باهدف احصا و بررسی موانع و مشکلات و اتخاذ تصمیم جهت رفع آن‌ها است که این مهم منجر به حمایت از تولید خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتوحی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیرساختی در ناحیه صنعتی تنگ حنا و شهرک صنعتی آباده طشک گفت: در دوسال گذشته اعتباراتی جهت تکمیل زیرساخت‌ها اختصاص یافت و ۱۰ طرح عمرانی اجرا شد و امسال نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سایر زیرساخت‌ها پیش بینی شده که امیدواریم تا پایان سال وضعیت زیر ساختی شهرک‌های صنعتی در این شهرستان بهبود یابد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۵۳ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی این شهرستان منعقد شده است گفت:از این تعداد ۲۶ قرارداد در شهرک صنعتی آباده طشک و ۲۷ قرارداد نیز در ناحیه تنگ حنا منعقد شده است که تاکنون در مجموع ۵۸ هکتار زمین در قالب این قرارداد‌ها واگذار شده است.

او افزود: تاکنون در این شهرک‌های صنعتی ۱۸ واحد با اشتغال ۲۵۸ نفر در مرحله بهره برداری است.

فتوحی همچنین از اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری مناطق محروم در شهرک صنعتی آباده طشک و ناحیه تنگ حنا خبر داد و گفت:کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه و نیز ۱۳ سال معافیت مالیاتی از مهمترین مشوق‌ها است.

او افزود: برای فعالان صنعتی و اقتصادی و سرمایه گذاران به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۱۰ درصد از اسناد تعهدی سرمایه گذاران بعنوان مشوق به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فتوحی با اشاره به توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی آباده طشک تصریح کرد:این شهرک صنعتی دارای امکاناتی نظیر شبکه آب، برق، گاز، مخابرات و روشنایی است و در سال‌های اخیر برای ایجاد زیرساخت‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او گفت: مهمترین مشکل این شهرک صنعتی تامین پایداراب است که در این زمینه برنامه‌هایی در دست اقدام است که امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان و طرح موضوع در شورای حفاظت منابع آب، این مهم به نتیجه برسد.

فرماندار بختگان نیز در این جلسه با اشاره به وجود معادن سنگ‌های تزئینی و کرومیت در این شهرستان بر ضرورت توسعه کمی و کیفی شهرک‌های صنعتی به منظور جذب سرمایه گذار تاکید کرد.

محمد باقر کاظمی افزود: از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولید و رفع موانع استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی فارس سرمایه گذاری شهرک صنعتی آباده طشک شهرک های صنعتی زیرساخت ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت

احمد بنافی در نشست با مسئولان صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: سرمایه گذاران حوزه تولیدی و صنعتی، انتظار دارند که امکانات زیربنایی سرمایه گذاری از قبیل آب، برق و گاز برای آنها تامین شود.

وی افزود: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند و ملزومات و بستر‌های لازم در سطح شهرستان را مد نظر قرار دهند.

 فرماندار دشتستان اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحد‌های صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ... در حال پیگیری و اقدام است.

بنافی با اشاره به تکمیل و راه اندازی واحد‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگر اولویت‌های مهم حوزه تولیدی و صنعتی دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

علی کشتکار با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند