Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (IRENA) و شرکت شبکه ایالتی چین (SGCC) تفاهم نامه ای را برای همکاری نزدیک برای پیشبرد انتقال انرژی پاک از طریق پیشرفت های سیستم قدرت امضا کرده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، آنها فعالیت های مشترکی را برای تسهیل توسعه شبکه در سطح ملی و در مناطق کریدور انرژی پاک آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (IRENA) انجام خواهند داد، هدف این توافق نامه پیشبرد تحول جهانی انرژی به سمت آینده صفر خالص به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (IRENA) و شرکت شبکه ایالتی چین (SGCC) بر روی مطالعات مشترک برای افزایش عملکرد انعطاف پذیر شبکه های برق، خنثی سازی کربن سیستم های انرژی شهری و تسهیل توسعه شبکه با تمرکز ویژه بر استفاده از شبکه هوشمند و استراتژی های اتصال بخش کار خواهند کرد.

آنها همچنین در سطح منطقه ای و کشوری همکاری نزدیک خواهند کرد تا ظرفیت های فنی مربوط به یکپارچه سازی قابل اعتماد قدرت تجدیدپذیر در کشورهای در حال توسعه را ایجاد کنند.

شین بائوان، مدیر شرکت شبکه ایالتی چین (SGCC) اظهار کرد: ظرفیت نصب شده تجدیدپذیرها در سیستم شبکه دولتی در مجموع به 710 گیگاوات رسیده است، که این ظرفیت شامل 230GW نیروگاه برق آبی، 230GW نیروگاه بادی و 220GW نیروگاه خورشیدی است، که همه در صدر جهان هستند.

وی همچنین افزود: چین متعهد شد که حداکثر میزان انتشار کربن را تا سال 2030 کاهش خواهد داد و برای رسیدن به تولید صفر کربن تا سال 2060 تلاش خواهد کرد. شرکت شبکه ایالتی چین (SGCC) برنامه های عملیاتی را برای دستیابی به این اهداف از جمله استقرار نوع جدیدی از سیستم قدرت غالب در انرژی های تجدید پذیر، الکتریکی کردن مصرف نهایی و ارتقا شبکه به شبکه، منتشر کرد. ما متعهد به پیشگامی، ترویج و هدایت انتقال انرژی پاک هستیم. ما مشتاقانه منتظر شروع همکاری با IRENA هستیم و می خواهیم همکاری خود را با این آژانس ادامه دهیم.

برچسب هاEnergy Live News آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (IRENA) انرژی امروز بین الملل چین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر IRENA انرژی امروز بین الملل چین آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر انرژی پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: دربارۀ سفر گروسی به ایران با او گفت‌وگو کردم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس اتمی درباره سفر وی به ایران و همچنین نیروگاه اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی در ایکس از دیدار امروز با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی خبر داد و افزود «درباره نتایج سفر اخیر او به ایران و همچنین برخی مسائل مرتبط با نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گفت‌وگو کردیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز سه‌شنبه بعد از دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان، در نشست خبری مشترک با بیان اینکه مفاد بیانیه مشترک ایران و آژانس هنوز معتبر است، گفت «پیشنهادی را به ایران ارائه دادم که شامل مجموعه‌ای از گام‌های عملیاتی است که مسیر ما را به سمت جلو مشخص خواهد کرد».

رئیس سازمان انرژی اتمی هم گفت‌وگوها را سازنده و رو به جلو توصیف کرد و افزود «من و گروسی معتقدیم بیانیه مشترک مبنای خیلی خوبی برای تعاملات ایران و آژانس است».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • اولیانوف: دربارۀ سفر گروسی به ایران با او گفت‌وگو کردم
  • ترمیم رابطه؟!
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • سند جدیدی در کار نیست/ معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد