Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:53:45 GMT

تولید شیر در استان قزوین از مرز ۶۰۰ هزار تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۹۵۳

تولید شیر در استان قزوین از مرز ۶۰۰ هزار تن گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید شیر طی یک دهه گذشته همواره بین ۵۰۰ هزار تن در سال بود که سال گذشته با توسعه صنایع دامی، این میزان افزایش یافت.

وی مهمترین عوامل افزایش تولید شیر در استان را، افزایش تعداد واحدهای کشت و صنعت، دام‌های شیری و بهره‌برداری بهینه از هر رأس دام ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش‌بینی کرد: امسال میزان تولید شیر در استان به ۶۴۵ هزار تن برسد که جهشی عظیم در صنایع دامی است.

خمسه بیان داشت: بخش کشاورزی با تمام شرایط سختی که پیش رو داشت، توانست شاخص اقتصادی مثبتی را در کشور محقق سازد که نتیجه آن افتتاح چندین واحد مکانیزه و مدرن دامی در استان قزوین بود.

این مسؤول بر درون زا بودن اقتصاد بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ارزیابی‌ها و آمارهای سال گذشته نشان داده که سال ۹۹ جهش تولید به معنای واقعی کلمه محقق شده و در تمام بخش‌های کشاورزی کارنامه قابل قبولی ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص اهمیت تولید شیرخام گفت: وجود لاکتوز در شیر به لحاظ ایجاد ایمنی بالا باعث شده تا این ماده غذایی اهمیت بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد که این مهم ایجاب می‌کند تا میزان تولید شیر نیز متناسب با تقاضا افزایش یابد.

گفتنی است، استان قزوین دارای ۴۰۴ واحد دامداری بوده که ۲۱۰ رأس گاو شیری در آن‌ها موجود است.
 

کد خبر 5189335

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه خمسه تولید شیر جهاد کشاورزی قزوین ویروس کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی اردبیل ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا گرگان استان قزوین تولید شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد