Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه ویژه طرح شهر دوستدار کودک با بیان اینکه این طرح دارای شاخص و معیار‌های متفاوتی است، اظهار داشت: یکی از این شاخص‌ها ایمنی و سلامت است، یعنی کودک هنگام حرکت و فعالیت آسیبی نبیند، معبر‌ها ایمن باشد و فضا‌های پرخطر وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شاخص بعدی مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی است که موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار را هم در برمی‌گرد، افزود: براساس این شاخص باید فضا‌هایی برای رشد و به ثمر رسیدن استعداد‌های کودکان فراهم شود.

بیشتر بخوانید

املاک شهرداری متعلق به بیت‌المال و تمامی شهروندان است

عبدالغنی با بیان اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شد این طرح آنطور که مدنظر بود انجام نشود، اضافه کرد: یکی از مواردی که به صورت ویژه در شهر دوست‌دار کودک مطرح است، عدالت در برخورداری از امکانات شهری برای کودکان است که مجموعه مدیریت شهری باید این مهم را محقق نماید.

او با بیان اینکه ما باید در شهر شرایطی داشته باشیم که همه کودکان از امکانات موجود به صورت یکسان بهره‌مند باشند و همه بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند، ادامه داد: حتما در زمان عادی شدن شرایط تمرکزمان را بر محلات و نقاطی قرار می‌دهیم که از امکانات کمتر و محدودتری برخوردار بوده‌اند.

مرجان دادایی سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: طرح شهر دوستدار کودک در راستای تحقق حقوق شهروندی کودکان است و امروز مورد توجه جدی مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

او تصریح کرد: ارتقای کیفی فضا‌های شهری برای کودکان و افزایش فرصت شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محله‌ها، نظارت بر اجرای طرح‌های شهری دوستدار کودک و همچنین کنترل طرح‌ها و اصلاح پروژه‌های کودک­‌ستیز شهر از جمله اقداماتی است که باید در شهر دوستدار کودک مورد توجه قرار گیرد و بر این مبنا شهرداری شهرکرد، در پی تبدیل کردن این شهر به شهر دوستدار کودک با ایجاد شرایط مدنظر یونیسف است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهر دوستدار کودک شهرداری شهرکرد آسیب های اجتماعی شهر دوستدار کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد

محمدرضا محمدیان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی‌بر ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از شب گذشته این سامانه در استان و شهر شهرکرد فعال شد که نیروهای خدمات شهری نواحی چهارگانه در حالت آماده باش کامل هستند.

وی افزود: از شب گذشته تاکنون ۱۰ نقطه در ۴ ناحیه از جمله کاشانی جدید، خیابان عمان، مسیل پایین‌تر از میدان انقلاب، منظریه، ورودی شهر، خیابان سعدی، حافظ جنوبی، چهارراه فصیحی، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان انتقال خون و خیابان شهید استکی آبگرفتگی ایجاد شده رفع شد.

بیشتر بخوانید

رفع آبگرفتگی محور‌های چهارمحال و بختیاری

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: بیشتر آبگرفتگی‌ها در سطح شهر به دلیل مسدود نمودن مسیر آب توسط زباله‌ بوده که برخی شهروندان به دلیل عدم رعایت این اقدام را انجام می‌دهند.

محمدیان ادامه داد: تا زمان خروج سامانه بارشی از استان نیرو‌های خدمات شهری در حالت آماده باش کامل خواهند بود و شهروندان در صورت مشاهده آبگرفتگی معابر موارد را به سامانه ۱۳۷ گزارش نمایند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد