Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:40:10 GMT

دانمارک به پناهجویان سوری اجازه اقامت نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۱۲۰

دانمارک به پناهجویان سوری اجازه اقامت نمی‌دهد

دانمارک اولین کشوری در اروپاست که از اعطای اجازه اقامت به پناهجویان سوری امتناع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه دانمارک گفته است در وضعیتی که جنگ داخلی در بسیاری از نقاط سوریه ادامه دارد، در بخش‌هایی از این کشور اوضاع "متفاوت" است. مقام‌های دانمارکی معتقدند که دمشق منطقه امنی برای بازگشت است، با وجود اینکه سازمان ملل و عفو بین‌الملل مخالف آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته‌های اخیر، ۹۴ سوری مطلع شده‌اند که مجوزهای اقامتشان در دانمارک باطل شده است. انتظار می‌رود بسیاری از پناهجویان سوری دیگر در آینده پیام‌های مشابهی دریافت کنند.

وزیر خارجه دانمارک در مصاحبه‌ای گفت: همچنان جنگ داخلی در بسیاری از نقاط در سوریه وجود دارد. اما نقاطی در این کشور هستند که وضعیت متفاوت است. مقام‌های دانمارکی این مناطق به ویژه اطراف دمشق را امن می‌دانند. آن دسته از پناهجویان سوری که داوطلبانه حاضر به بازگشت باشند کمک مالی دریافت می‌کنند و دیگر به زور اخراج نمی‌شوند. سوری‌هایی که به کشورشان بازمی‌گردند می‌توانند در بازسازی کشورشان کمک کنند.  

تصمیم برای ابطال مجوز اقامت موقت پناهجویان سوری با مخالفت کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل مواجه شده است. او با بیان اینکه سوریه را برای بازگشت امن نمی‌داند، گفت: لازمه بازگشت این است که اوضاع باثبات باشد. ما چنین جایی در سوریه نمی‌بینیم.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانمارك پناهجویان سوری پناهجویان سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی سرگزی گفت: تعداد هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری صادق سوری هنرمند عکاس سیستان وبلوچستان به رتبه برتر عکاسی با موبایل دست یافت.
وی افزود: جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست همزمان با همایش ملی با حمایت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و در قالب طرح پرچمداری این معاونت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال بختیاری در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این رویداد ملی، صادق سوری با دو عکس و نازی ابراهیمی کتمجانی با یک عکس از استان ما در نمایشگاه حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند