Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که پارسال با تکیه بر توان داخلی، بیش از ۱۷ میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه شیرین‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد شفیع موذنی با تاکید بر اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز در کشور سرآمد است، گفت: در سال ۹۹ همچنین بیش از ۲۰ میلیون بشکه معیانات گازی نیز در فازهای ۴ و ۵ مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تولید محصول اتان و پروپان این پالایشگاه در سال ۹۹ نیز اشاره و تصریح کرد: در همین بازه زمانی، بیش از ۷۷۰ هزار تن اتان و ۶۰۰ هزار تن پروپان در این پالایشگاه تولید شده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

کارنامه مثبت صنعت گاز در عبور از زمستان ۹۹

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی درباره اقدام‌ها و دستاوردهای مهم این پالایشگاه در سال ۹۹ اظهار کرد: اقدام‌های اصلاحی انجام شده بر روی سیکل آمین ردیف‌های گازی سبب رفع مشکل افزایش افت فشار برج جذب ردیف‌های گازی شد و ضمن حذف توقفات متعدد ردیف‌های گازی در طول سال، تولید سال ۹۹ را نسبت به تولید چند سال اخیر سه درصد افزایش داده است.  

موذنی ادامه داد: اجرای موفق پروژه تکمیل فرآیند جذب گوگرد محصولات پروپان و بوتان که افزون بر تثبیت کیفیت آینده و محصول راهبردی، به کاهش ۷۵ درصدی مصرف کاستیک،کاهش هزینه تولید و کاهش ۷۵ درصدی دورریز کاستیک به محیط زیست شده، دیگر دستاورد مهم پالایشگاه سوم در سال 99 است.

وی همچنین گفت: تکمیل آزمون‌ها و سنکرون برق پالایشگاه با برق پشتیبان که بهره‌برداری دائمی از برق پشتیبان را مقدور ساخته و راه‌اندازی پالایشگاه در مواقع قطع برق را تسریع کرده و تعویض غربال مولکولی ردیف‌های گازی و بهبود شرایط عملیاتی ردیف‌های گازی که تولید اتان را نزدیک به تولید طراحی افزایش داده است دو مورد دیگر از دستاوردهای مهم پارسال  است.

اقدام‌های مهم سال ۹۹ درحوزه ی تعمیرات پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه کارکنان و متخصصان این مجموعه در بخش تعمیرات با همه توان و تلاش شبانه‌روزی در مسیر شکوفایی و تولید پایدار گام بر می‌دارند، اظهار کرد: انجام ۱۷۷۵۷ دستور کار تعمیراتی با صرف ۵۶۶۳۲۶ نفرساعت کارکرد در سال 99 نشان از عزم راسخ و ستودنی این متخصصان و کارکنان بخش تعمیرات پالایشگاه سوم است.

موذنی تصریح کرد: انجام تعمیرات ۴۸ هزار ساعته ردیف ششم توربین، اتصال شبکه برق پالایشگاه سوم به شبکه سراسری و امکان دریافت تا ۲۰ مگاوات به طور دائم و تا ۳۰ مگاوات به طور موقت از شبکه سراسری و نیروگاه متمرکز که سبب بهبود شاخص‌های مصرف انرژی در پالایشگاه سوم شد و اصلاح سیستم EIS در همه ایستگاه‌های برق پالایشگاه سوم به منظور جلوگیری از آسیب به تجهیزات تابلوهای فشار ضعیف در زمان عملکرد EIS (شامل انجام تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز) از دستاوردهای واحد تعمیرات پالایشگاه سوم در سال 99 است.

وی یادآور شد: ارتقای سیستم روشنایی پیرامونی پالایشگاه سوم از طریق تعویض لامپ‌های بخار سدیم با لامپ‌های LED که افزون بر بهبود قابل توجه روشنایی اطراف پالایشگاه، سبب کاهش مصرف انرژی شد و رفع خرابی متوازن نشدن شفت مغناطیسی توربو اکسپندر ردیف چهرم گازی در محور Z از دیگر موارد مهم در این حوزه است.

منبع: شانا

کلیدواژه: پارس جنوبی مجتمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی ردیف های گازی سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!

به تازگی کاتالوگ سدان P ۹۰ توسط پارس خودرو منتشر شده است و این نشان می‌دهد که ال ۹۰ ایرانی به زودی به عرضه خواهد رسید.

به گزارش آخرین خودرو، فروردین ۱۴۰۲ بود که سایپا از سدان P ۹۰ پرده برداشت. این خودرو در ابتدا با نام کادیلا رونمایی شد، اما بعد‌ها با نام پروژه P ۹۰ توسعه پیدا کرد. حالا پس از گذشت بیش از یکسال کاتالوگ سدان P ۹۰ منتشر شده است و مشخصات رسمی و نهایی این محصول به صورت رسمی به تایید رسیده است.

این خودرو قرار است در خط تولید پارس خودرو به تولید برسد و به عنوان یکی از محصولات اختصاصی این زیر مجموعه سایپا در کنار سهند عرضه خواهد شد. تولید رنو تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ بعد از اعمال تحریم‌های شدید در ایران متوقف شد، اما به دلیل کیفیت و دوام بالای این خودرو، همچنان بازار خوبی برای آن شاهد هستیم. همین نکته باعث شد تا سایپا تولید نسخه ایرانیزه شده از ال ۹۰ یا همان داچیا (Dacia) لوگان را پیش ببرد. البته باید دید کیفیت و عملکرد فنی سدان P ۹۰ پارس خودرو نسبت به ال ۹۰ چگونه خواهد بود.

کاتالوگ سدان P ۹۰ مشخصات فنی سدان P ۹۰

بر اساس کاتالوگ منتشر شده، سدان P ۹۰ به پیشرانه ME ۱۶ مجهز است. این پیشرانه همان پیشرانه EC ۵ گروه PSA است که از زمان قبل از برجام به سایپا رسیده و حالا تولید آن در مگاموتور انجام می‌شود. علاوه بر سدان P ۹۰ قرار است در سایپا شاهین پلاس هم این پیشرانه را داشته باشیم. این پیشرانه کلیتی برابر با پیشرانه TU ۵ پلاس دارد، اما در برخی جزئیات نظیر بلوک سیلندر با آن موتور متفاوت است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در ال ۹۰ ایرانی توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد. البته احتمالا در آینده نسخه اتوماتی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE را هم خواهیم داشت. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل پیچشی است. نکته جالب ترمز‌های این خودرو است که در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است!

کابین و امکانات

طراحی کابین سدان P ۹۰ الگو‌های مشابه با همان تندر ۹۰ را دارد که البته تغییراتی را در برخی جزئیات می‌بینیم. این سدان در نسخه دنده‌ای به امکاناتی نظیر فرمان D کات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایر‌ها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، دو کیسه هوای جلو، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا مجهز است.

شباهت فنی P ۹۰ با شاهین پلاس سایپا

قرار است تا شاهین پلاس سایپا و P ۹۰ پارس خودرو از یک قوای محرکه و مجموعه انتقال قدرت استفاده کنند. در حال حاضر نمونه نهایی شاهین پلاس اتوماتیک به بازار کشور معرفی شده و قرار است تا پایان تابستان ۱۴۰۳ این سدان سایپایی به بازار بیاید.

دیگر خبرها

  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی