Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@19:14:42 GMT

مسلمانان سراسر جهان چند ساعت روزه می‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۰۷۱۸

مسلمانان سراسر جهان چند ساعت روزه می‌گیرند؟

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ روز سه‌شنبه ماه مبارک رمضان در برخی از کشورهای مسلمان آغاز شد. در حالی که طول این ماه اسلامی برای روزه‌داری تمام مسلمانان جهان یکسان است، طول روز برای آنها مشابه نیست.

از آنجا که مسلمانان متعهد می‌شوند که در ساعات روز از خوردن و آشامیدن خودداری کنند، افرادی که در مناطق شمالی زندگی می‌کنند نسبت به کسانی که در نزدیکی خط استوا و یا حتی در نیمکره جنوبی ماه رمضان را جشن می‌گیرند، باید مدت زمان طولانی‌تری را بدون غذا و نوشیدنی سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس وب‌سایت islamicfinder.com، مسلمانان اسلو باید بیش از 18ساعت در روز، روزه باشند. مسلمانان در کوالالامپور، مالزی، تقریبا 13.5ساعت روزه می‌گیرند. سرانجام، ملبورن در نیمکره جنوبی بسته به روز دقیق ماه رمضان، تنها حدود 12ساعت روزه‌داری می‌کنند.

به نظر می‌رسد که برخی از مسلمانان در کشورهای شمالی به دلیل جبر قمری حاکم بر رمضان احساس ناعادلانه بودن دارند و راه‌حل‌های جایگزین را پیدا می‌کنند. بر اساس گزارش اشپیگل، شهر ترومسو در شمالی‌ترین نقطه نروژ، ساعات روزه‌داری مکه را در نظر گرفته است (تقریبا 14ساعت در سال 2021).

در نمودار ارائه شده، ساعات روزه‌داری در برخی شهرهای جهان را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین شرط بازگشایی مدارس از نظر آموزش و پرورش تجمع اعتراضی معلمان جوان به نحوه اجرای رتبه بندی + عکس تخصیص ۱۵هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان مدرک دوم فرهنگیان برای کدام گروه‌ها اعمال می‌شود؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱/۲۵)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماه رمضان کشورهای مسلمان روزه داری برجام روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد

چری در سال ۲۰۲۳ با صادرات ۹۳۷ هزار دستگاه خودرو و دستیابی به نتایج قابل توجه به برترین برند صادرات خودرو چین تبدیل و در نهایت اعتماد بیش از ۱۳ میلیون مشتری در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کنفرانس تجاری بین المللی چری 2024 در 28 آوریل با حضور گسترده دلالان و سرمایه گذاران از کشورهای مختلف جهان در ووهو چین برگزار شد تا فعالان صنعت خودرو در سراسر جهان شاهد گام های محکم و دستاوردهای درخشان چری در مسیر جهانی شدن باشند.

ژو شائودونگ، مدیر عامل برند چری، با ارائه گزارشی با محوریت «کاوش در عصر جدید» و استراتژی توسعه آتی برند چری اظهار داشت: هدف چری همکاری با همه فروشندگان و سرمایه گذاران در دنیا به منظور ایجاد سیستمی با قابلیت پشتیبانی از هدف فروش یک میلیون دستگاه خودرو می باشد.

وی ادامه داد: چری در سال 2023 با صادرات 937 هزار دستگاه خودرو و دستیابی به نتایج قابل توجه به برترین برند صادرات خودرو چین تبدیل و در نهایت اعتماد بیش از 13 میلیون مشتری در سراسر جهان را به خود جلب کرد.

مدیر عامل برند چری یادآور شد: این دستاوردها نتیجه تلاش‌های بی وقفه نزدیک به 50 هزار فروشنده در سراسر جهان است که ارزش‌های اصلی چری را از طریق مهارت‌های حرفه‌ای و خدمات عالی خود به کاربران جهانی منتقل می کنند.

توسعه 27 ساله چری

در عصر جهانی شدن و رقابت شدید بازار، پنج سال آینده یک دوره حیاتی مرگ و زندگی برای برندهای خودروسازی چینی و همتایان جهانی آنها خواهد بود. در این چشم‌انداز چالش‌برانگیز، رشد پایدار تنها با پرورش قدرت برند قوی و قابلیت‌های بازاریابی چند وجهی حاصل می‌شود، زیرا تنها اتکا به «قیمت‌گذاری غارتگرانه» در بلندمدت قابل دوام نیست. بنابراین، چری خود را در نقطه‌ای حساس از تحول می‌بیند، که به کاوش در راه‌های جدید فراتر از رقابت متعارف برای ایجاد یک سیستم بازاریابی برند در سطح جهانی نیاز دارد.

چری در راستای ارتقای کیفیت محصول در حال ساخت نخستین پلت‌فرم هیبریدی الکتریکی در جهان است که مجهز به چهار حالت رانندگی بنزینی، هیبرید، پلاگین-هیبرید و برقی است و از پنج گواهینامه ایمنی جهانی IIHS، C-NCAP، EUCAP،JNCAP و NHTSAپیشی خواهد گرفت.

بر این اساس چری در آینده با گسترش حضور خود را در بازارهای بزرگ بین‌المللی و شرکت در فعالیت‌های رفاهی عمومی و توسعه ابتکارات بشردوستانه به تثبیت جایگاه و حفظ قدرت خود در جهان ادامه خواهد داد.

گفتنی است در این کنفرانس تجاری بین‌المللی، تجزیه و تحلیل عمیقی از آخرین پیشرفت‌های فن‌آوری چری ارائه و قدرت نوآوری قوی این برند نشان داده شد و در مراسم اهدای جوایز، از نمایندگان فروش برجسته به دلیل برتری و سخت کوشی آن‌ها تقدیر شد.

همچنین در پایان کنفرانس، آقای ژانگ گویبینگ، رئیس چری اینترنشنال تاکید کرد: هدف فروش میلیون واحدی برای سیستم بازاریابی، نه تنها چشم اندازی از نقطه عطف مهم دیگری در مسیر توسعه برند چری است، بلکه یک طرح اولیه با انتظارات بالا برای کل تیم فروشندگان است.

وی با بیان اینکه چری به دنبال ایجاد شبکه های همکاری قوی تر و کارآمدتر با شرکای فروشنده جهانی خود است، خاطرنشان کرد: موفقیت کامل کنفرانس تجاری بین المللی چری در سال 2024، آغاز یک سفر کاملاً جدید برای چری است چراکه شرکای فروشنده جهانی با همکاری یکدیگر از فرصت‌ها استفاده کرده و با رفع چالش ها، مسیر را برای آینده‌ای موفقبرای چری و همه شرکای خود هموار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین