Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:32:04 GMT

وعده وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکل معلمان دانشسرایی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۰۹۲

وعده وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکل معلمان دانشسرایی

حاجی میرزایی از پیگیری مشکلات معلمان دانشسرایی خبر داد و گفت: به دنبال حل سریع مشکلات آن ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، یکی از موضوعاتی که اخیراً گلایه هایی را روانه وزارت آموزش و پرورش  کرده است، مشکلات معلمان دانشسرایی است. حذف سنوات فاصله‌ خدمتی موجب شده است تا این معلمان که تعداد آن ها 40 هزار نفر است ضمن گلایه دست یاری خود را به سمت این وزارت خانه بلند کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانشسراها در دهه 70 فعالیت می‌کردند، دانش آموزان پس از اتمام دوره راهنمایی برای تحصیل در دوره متوسطه به دانشسراها می‌رفتند و پس از تعهد خدمت و فارغ التحصیلی به عنوان معلم مشغول به کار می‌شدند اما در آن ایام به دلیل عدم نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی، میان فارغ التحصیلی افراد از دانشسراها تا جذب آنها چند سال فاصله افتاد و عده‌ای 3 یا 4 سال منتظر ماندند تا در آموزش و پرورش جذب شوند.

 

در حال حاضر که بسیاری از این معلم ها در آستانه بازنشستگی هستند وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای داده است که در این اطلاعیه آمده «با توجه به صراحت بند 2 بخشنامه شماره 212720 به تاریخ 20 دی 94 وزارتی احتساب بلاتکلیفی مشمول دانشسراها  نمی‌شود». یعنی کسانی که در آستانه بازنشستگی بودند باید چند سال دیگر هم خدمت کنند.

 

از سوی دیگر هم  دیوان عدالت اداری اقدام به نقض رای وحدت رویه سال ۸۸  که  شامل این موضوع بود دیوان عدالت اداری سنوات وقفه پس از فارغ‌التحصیلی را با پرداخت حقوق به آموزش و پرورش ایجاب و احکام کارگزینی اصلاح کرده بود را نقض کرده است. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش صندوق بازنشستگی و از پذیرش سنوات وقفه پس از فارغ‌التحصیلی امتناع می‌کند.

 

از این رو به دلیل گلایه معلمان دانشسرایی وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان داد و در صفحه توتیر خود نوشت«وظیفه می‌دانم که پیگیر مطالبه و رفع مشکل معلمان دانشسرایی باشم.برای حل این مشکل در کنار همکاران و در حال تعامل و هم افزایی با مجلس شورای اسلامی، سازمان بازنشستگی و دیوان عدالت هستیم تا این مسئله به سرعت حل شود».

 

به هر روی، تعداد این دسته از معلمانی که سال ها برای نظام تعلیم و تربیت زحمت کشیده اند، کم نیستد آن ها در حال حاضر که باید بازنشسته شوند و فراغ بال داشته باشند امید است با تدبیر و همراهی و همسویی با این معلمان مشکلشان حل شود.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: معلمان دانشسرایی محسن حاجی میرزایی معلمان معلمان دانشسرایی فارغ التحصیلی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سر کلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه برای دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود