Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@15:26:29 GMT

بازار مسکن برای محتکران پر ریسک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۳۴۱

بازار مسکن برای محتکران پر ریسک می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ثبت اطلاعات مربوط به مالکیت در سامانه اسکان و املاک و شناسایی خانه‌های خالی، بازار مسکن برای موسساتی که تا هزار واحد خانه خریده و برای سرمایه‌گذاری خالی نگه داشته‌اند پر ریسک شده و بازار مسکن از پول‌های سرگردان خالی می‌شود.

به گزارش پول نیوز،«محمد اسلامی» امروز (چهارشنبه)‌ در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بازار مسکن و برنامه دولت برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی، افزود: بازار دچار التهاب است و قیمت‌های واقعی نیست، امیدواریم شرایط التهابی و حباب‌گونه از بازار کشور رخت بربندد و مردم شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نهادهای مسکن هم متاثر از شرایط بازار دچار تحول قیمتی شده است و امید داریم با رفتن به سمت ثبات بیشتر شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

اسلامی ادامه‌داد: باید بتوانیم برنامه جامع مسکن را با اطلاعات دقیق و واقعی طرح‌ریزی کنیم تا دولت همه ساله بداند برای چند واحد مسکونی باید برنامه‌ریزی کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اکنون هرآنچه در برنامه ششم به عنوان وضعیت مسکن آمده یا حتی در برنامه جهش تولید مسکن که در مجلس تصویب شده، همه بر اساس تحلیل و نه اعداد ثبتی و آماری است.

وی بیان‌داشت: طرح جدیدی که بر اساس ماده ۵۴ در قانون مالیات مستقیم تثبیت شده، این شرایط را به وجود میآورد تا ثبت وضعیت سکونت را به صورت واقعی داشته باشیم؛ بر این اساس با ثبت اطلاعاتی که از ۱۹ فروردین در سامانه املاک و اسکان آغاز شده است وضعیت سکونت و مالک و مستاجر را به دست می آوریم و بعد هم می‌توانیم راحت‌تر برای عرضه و تولید مسکن برنامه‌ریزی کنیم.

اسلامی اضافه‌کرد: نکته دوم، پول‌هایی است که وارد بازار مسکن شده و التهاب ایجاد کرده است، موسساتی که تا هزار واحد خانه خریداری ‌کردند تا رشد کنند و تبدیل به سرمایه بزرگتر شوند.

وی اظهار داشت: دولت از ابتدا در تلاش بود با بازدارندگی و مالیات سنگین بازار مسکن را برای سرمایه‌گذاران پر ریسک کند تا سرمایه‌ها برای ساخت و ساز مسکن و نه احتکار آن، هزینه شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با مشارکت مردم و ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان که منافع عمومی در آن نهفته است،دولت چشم‌داشتی به منبع مالیاتی خانه‌های خالی ندارد، این پول‌ها برای صندوق تامین مسکن می‌رود و در خدمت مردم خواهد بود و امیدواریم از این طریق مسکن از کالای سرمایه‌ای فاصله بگیرد و قیمت‌ها متعادل‌تر شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و فهرست آنها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. مسوولان معتقدند با اقدام تکمیلی ثبت‌نام مردم در سامانه املاک براساس قانون جدید، تلاطم در بازار مسکن فروکش کرده و مردم آسایش پیدا خواهند کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن واحد مسکونی قانون مالیات بازار تولید مسکن بازار مسکن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک