Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@03:02:16 GMT

هشدار به دارندگان ارزهای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۱۴۳۹

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از CNBC، جف پاول، مدیرعامل کارگزاری کراکن هشدار داد که این احتمال وجود دارد که به زودی دولت‌های مختلف جهان به سمت سرکوب استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی بروند.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: من فکر می‌کنم که روند سرکوب ارزهای مجازی را در کشورهای مختلف پیش رو داریم.

این کارشناس اقتصادی همچنین تاکید کرد: بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شاهد از بین رفتن بی قانونی موجود در بازار ارزهای مجازی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً هم در این مسیر دولت آمریکا طرح جدیدی را برای مقابله با پولشویی ارائه داده که در صورت تبدیل شدن به قانون، دارندگان ارزهای مجازی در صورتی که تراکنش بالای 3 هزار دلار داشته باشند، باید هویت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

پاول می‌گوید: چنین اقداماتی می‌تواند واقعا به بازار ارزهای مجازی ضربه زده و در واقع دلیل اصلی استفاده از این ارزها را زیر سوال ببرد.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید:‌ اصلی‌ترین دلیل استفاده از این ارزها این بود که همه افراد بتوانند به خدمات مالی دسترسی پیدا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا و دیگر سازمان‌های بین المللی خیلی نگاه منفی در این زمینه در پیش نگیرند.

وی در این باره گفت: برخی کشورها به ویژه چین موضوع ارزهای مجازی را بسیار جدی گرفته و رویکرد بلندمدتی را در این زمینه اتخاذ کرده‌اند و برخلاف آنها آمریکا خیلی قضیه را جدی نگرفته و بازار آمریکا مستعد آن است که تحت فشار بانک‌ها شاهد اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری در قبال ارزهای مجازی باشیم؛ چراکه بانک‌ها از محل گسترش استفاده از ارزهای مجازی ضررهای سنگینی خواهند کرد.

البته به گفته پاول دیگر خیلی دیر شده و ممکن است تلاش برای ممنوع کردن ارزهای مجازی حتی به جذاب‌تر شدن آنها منجر شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارز مجازی بیت کویین ارزهای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ،نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و ساز و کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام نمایند.

کد خبر 6087567 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • هشدار به داوطلبان آزمون سراسری
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار