Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا می‎گوید که زمان خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان فرارسیده است. خبرگزاری میزان - «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، می‎گوید «اکنون زمان خارج کردن نیرو‌های نظامی از افغانستان است.»   به گزارش «اسپوتنیک»، «بلینکن»، روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین، در «بروکسل» گفت «اکنون وقت آن است که نیرو‌های آمریکایی را از افغانستان به خانه برگردانیم؛ رییس جمهور چند ساعت دیگر درباره این موضوع صحبت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   وی همچنین اظهار داشت «من اینجا هستم تا با متحدانمان و دبیرکل ناتو همکاری نزدیک داشته باشیم؛ آمریکا با شرکای خود در ناتو برای خروج امن و هماهنگ نیروهایشان از افغانستان همکاری خواهند کرد.»   وزرای دفاع و خارجه کشور‌های عضو ناتو عصر امروز چهارشنبه طی نشستی ویدئویی به ریاست «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو و با حضور وزراع دفاع و خارجه آمریکا در مقر این سازمان در بروکسل درباره خروج نظامی از افغانستان رایزنی می‌کنند. بیشتر بخوانید: طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان دیدار نماینده آمریکا در امور افغانستان با عبدالله عبدالله اوایل هفته جاری، چند رسانه آمریکایی به نقل از منابع دولتی این کشور اعلام کرده بودند که «جو بایدن»، قصد دارد مهلت خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در ۱۱ سپتامبر، به صورت علنی اعلام کند.   آمریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با گروه القاعده به افغانستان حمله کرد.   با وجود کشته شدن «اسامه به لادن»، سرکرده این گروه در ماه می ۲۰۱۱، آمریکا به حضور نظامی خود در افغانستان ادامه داد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن آنتونی بلینکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان آمریکا جو بایدن آنتونی بلینکن خروج نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

بیشتر بخوانید؛ حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

وی تاکید کرد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا درباره رفح و تجاوز زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به آن گفت: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار(حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229390 برچسب‌ها حماس

دیگر خبرها

  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند