Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیین رونمایی از دستاورد‌های آموزشی و افتتاح کتابخانه تخصصی و مرجع آیین‌نامه‌ها و متون آموزشی ارتش با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دریادار سیاری در این مراسم ضمن گرامیداشت روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تقدیر از تلاش‌های اثربخش فرماندهان، مسئولان، کارکنان و کادر فعال در حوزه تربیت و آموزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروزه آموزش در سازمان‌ها ابزاری کارآمد در رشد و پرورش منابع انسانی، تعدیل و هدایت رفتار‌ها و ارتقای کارایی و اثربخشی سازمان‌هاست و همه سازمان‌ها کم و بیش و به اشکال مختلف، به آن اهتمام می‌ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعلیم و تعلم در ارتش بر مبنای اصول و ارزش‌های اسلامی، به‌عنوان سرمایه‌ای والا و مایه کمال و تعالی انسان‌های مستعد مورد توجه است، افزود: آموزش همواره نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در جنگ‌ها داشته، دارد و همچنان خواهد داشت؛ لذا بقا و استمرار نیرو‌های مسلح نیز مستلزم کسب مجموعه‌ای از علوم، مهارت‌های فنی و تخصصی و انتقال صحیح و به‌موقع آن‌ها به کارکنان است که این مهم با طراحی، اجرا و نظارت دقیق و نظام‌مند آموزش‌ها میسر می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: معاونت تربیت و آموزش ارتش با تأسی از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نوشوندگی و نوسازی ارتش، بازنگری و ارتقاء سند مذکور را با رویکرد تدوین علمی راهبرد‌های تربیت و آموزش آجا در دستور کار خود قرار داده و با تشکیل کارگروهی تخصصی در این حوزه اقدام به تدوین راهبرد‌های تربیت و آموزش ارتش کرده است که باید با جدیت تا حصول به نتایج و اهداف مورد نظر ادامه یابد.

وی نقش‌آفرینی مؤثرتر ارتش در آﯾﻨﺪه و انجام مأموریت محوله در راستای اعتلای امنیت پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ داﺷﺘﻦ ﭼﺮاغ راﻫﯽ ﮐﻪ بتوان ﻫﻤﭽﻮن ﮔﺬﺷﺘﻪ گام‌های ﻣﺤﮑﻤﯽ را ﺑﺮداریم، دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی راﻫﺒﺮدی از ﺟﻤﻠﻪ اقداماتی است که می‌تواند زمینه‌ساز ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف، واکنش ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﺗﺤﻮﻻت داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ و ﻧﻘﺸﻪ راﻫﯽ ﺑﺮای فعالیت‌ها و اﻗﺪاﻣﺎت نظام آموزشی ارتش ﺑﺎﺷﺪ.

دریادار سیاری تربیت و آموزش چندبعدی فرماندهان و کارکنان در تراز انقلاب اسلامی جهت پاسخگویی به نیاز‌های عملیاتی آجا، گسترش مرز‌های دانش، تولید، انباشت و اعمال قدرت به منظور افزایش بازدارندگی دفاعی با برتری در علوم و فنون نظامی در سطح منطقه، تقویت ابعاد تربیتی با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی، دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران را از اهداف کلان سند راهبردی رشد، تعالی، تربیت و آموزش ارتش خواند.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش گزارشی از اهم فعالیت‌ها و دستاورد‌های آموزشی ارتش در سال ۱۳۹۹ و سرفصل برنامه‌ها و چشم‌انداز این حوزه در سال ۱۴۰۰ به بعد را ارائه کرد.

به‌روزرسانی راهبرد‌ها، مطلوب بودن اماکن آموزشی، شبیه‌سازی‌های آموزشی با توجه به نیاز روز، توجه ویژه به آموزش علوم جدید از جمله (هوش مصنوعی، سایبر، پهپاد، جنگال و...)، ارتقا و به‌روزرسانی کتابخانه‌های تخصصی، تهیه زیرساخت مسابقات نظامی بین‌المللی در تمام نیرو‌های چهارگانه ارتش از جمله مصوبات این نشست به ریاست دریادار سیاری بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش دریادار سیاری جمهوری اسلامی ایران تربیت و آموزش ارتش آموزشی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار کرد: شهدای گرانقدر معلم و کارگر در عرصه علم و دانش و کار و تولید در خدمت مردم جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

وی با بیان اینکه آموخته‌های ما مدیون مجاهدت‌های علمی معلمان است، افزود: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌ و تربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشتند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آنها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود