Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در خصوص میزان موفقیت طرح جامع هوشمند محدودیت های کرونایی اظهار داشت: از اول آذر سال 99 طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در کشور اجرایی شد و خوشبختانه پس از اجرای این طرح و با همکاری مردم و همه دستگاه ها تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی تا ماه اسفند کاهش معناداری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در اواخر اسفند سال گذشته براساس مصوبات ستاد ملی کرونا مسافرت به شهرهای قرمز و نارنجی که در آن زمان 40 شهر بود ممنوع شد و ما حتی در اطلاعیه ها اعلام کردیم که بهتر است مردم سفرهای خود به مقصد شهرهای زرد و آبی را هم به زمان دیگری موکول کنند. به هر حال باید بدانیم که ما با یک ویروس چموش و خطرناک روبرو هستیم که رفتاری ثابت و قابل پیش بینی ندارد و به همین دلیل برنامه ریزی برای مهار شیوع آن بسیار کار دشواری است.

 

قاسمی در پایان گفت: برخی به جای استفاده از واژه محدودیت ها از واژه تعطیلی شهرها استفاده می کنند که نادرست است. وقتی شیوع کرونا در یک شهر اوج می گیرد و آن شهر اصطلاحا قرمز می شود محدودیت های وضعیت قرمز برایش اعمال می شود و هر زمانی که شیوع کرونا کاهش یابد و تبدیل به نارنجی شود محدودیت های وضعیت نارنجی اعمال خواهد شد و این روند به همین ترتیب تا فروکش کردن کرونا در آن شهر ادامه پیدا می کند. مردم می توانند از طریق سایت ها و خبرگزاری ها جداول وضعیت محدودیت های کرونایی شهرهای خود را مشاهده کنند.

 

همه واکسن ها تاثیر خاص خود را دارند

 

آمیتیس رمضانی دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور که مهمان دیگر برنامه بود درباره دلایل شیوع موج چهارم کرونا در ایران گفت: با توجه به بازگشایی مشاغل و مراکز مختلف از ماه بهمن سال گذشته و عادی انگاری مردم و سفرها و مهمانی های عید نوروز شیوع موج چهارم کرونا قابل پیش بینی بود. بسیاری از مردم وقتی دیدند منعی برای سفر و دورهمی ها وجود ندارد تصور کردند که شیوع کرونا به پایان رسیده و به همین دلیل شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکردند. 

 

وی با مقایسه نحوه مدیریت بحران کرونا در ایران و سایر کشورها عنوان کرد: در بسیاری از کشورها همزمان با آغاز سال نو میلادی محدودیت ها و مقررات رفت وآمد به گونه ای وضع شد که از شیوع موج جدید کرونا جلوگیری شود و همین اتفاق هم افتاد اما در ایران محدودیت ها در آستانه نوروز برداشته شد و متاسفانه موج چهارم کرونا شکل گرفت.

 

رمضانی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی دقیق وزارت بهداشت در جهت آگاهی بخشی به مردم درباره ویروس کرونا گفت: وجود چند صدایی و اظهارات پراکنده و در بعضی موارد متناقض مسئولان وزارت بهداشت چندان جالب نیست و اطلاع رسانی به مردم درباره کرونا باید به صورت دقیق و کاملا علمی صورت بگیرد تا اعتماد مردم به وزارت بهداشت کاهش پیدا نکند.

 

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور در خصوص میزان تاثیر واکسن های کرونا اظهار داشت: همه واکسن ها تاثیر خاص خود را دارند، یکی از واکسن ها تا 91 درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند و دیگری تا 70 درصد.  به عنوان مثال واکسنی که تا 91 درصد تاثیر دارد از هر 100 نفر 91 نفر به کرونا مبتلا نمی شوند و 9 نفر باقی مانده نیز در صورت ابتلا به کووید 19 به نوع خفیف آن مبتلا می شوند که نیازی به بستری شدن ندارند.

 

وی افزود: خوشبختانه واکسن روسی تاکنون هیچ عارضه جدی در ایران و سایر کشورها نداشته است.

 

رمضانی در پایان گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم شرکت در تجمعات، مهمانی ها و دورهمی ها، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک به ویژه در فضاهای بسته از جمله مواردی است که می تواند باعث کاهش شیوع ویروس کرونا شود.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن ها محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به پدیده های هواشناسی اردبیل در روزهای آینده اظهار کرد: با فعالیت سامانه های بارشی در اردبیل از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه شاهد بارش های متعدد در اردبیل خواهیم بود.

وی زمان پایان این پدیده هواشناسی را اواخر شنبه ۱۵ اردیبهشت اعلام و خاطرنشان کرد: مخاطره های طبیعی برای این سامانه بارشی پیش بینی شده که وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق، رخداد تگرگ به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان پیش بینی مش ود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را تمامی مناطق استان اردبیل اعلام کرد و گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه ها، لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی پیش بینی می شود.

کوهی با توصیه به شهروندان برای توجه به هشدارهای هواشناسی بیان کرد: شهروندان باید با اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها از وقوع رخدادهای تلخ جلوگیری کنند.

وی از اطلاع رسانی به عشایر به منظور جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خبر داد و بیان کرد: توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان های امدادی و گردشگری و توصیه به انجام تمهیدات لازم در راستای آگاهسازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات ضروری است.

کد خبر 6094064

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان