Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با بیان اینکه میزان بارش‌ها در مناطق بالادست گیلان با افت محسوسی مواجه شده است گفت: کاهش ۳۲ درصدی بارش‌ها در مناطق بالادست گیلان نگران‌کننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  رشت ، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان بر لزوم تقویت تجهیزات و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با هرگونه حوادث طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: تقویت برنامه‌های عملیاتی و اجرایی دستگاه‌ها می‌تواند مشکلات بازسازی را پس از حادثه کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با قدردانی از همکاری مردم جهت واگذاری اطفای حریق جنگل‌ها به وزارت جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه GIS و نقشه‌های اطلاعات مکانی، وجود هماهنگی بین مدیران و فرمانداری‌ها و راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی باید همواره در اولویت برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها باشد.

زارع با بیان‌ اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی میزان بارش‌ها در روز‌های پایانی فروردین، اردیبهشت و خرداد فراتر از میانگین سال‌های گذشته نیست تصریح کرد: کاهش 32 درصدی بارش در گیلان طی سال گذشته خصوصا در فصل زمستان نسبت به سال ماقبل نگران‌کننده است.

گیلان در چنگال موج چهارم کرونا؛ تعداد بستری‌شدگان روز به روز افزایش می‌یابدکمک‌های مؤمنانه در ماه ضیافت الهی/ جهادگران گیلانی آماده خلق حماسه‌ای دیگر شدند + فیلمتوقیف 1800 خودرو با پلاک مخدوش در گیلان؛ رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

وی صرفه‌جویی در مصرف آب برای مدیریت بهینه فصل زراعی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: این مدیریت تنها با همراهی کشاورزان و مسئولان عملی می‌شود و انتظار داریم با توجه به فصل زراعی جدید کشاورزان براساس برنامه ابلاغی و تقویم زمانی تعیین شده توسط جهادکشاورزی نسبت به نشاء برنج خود اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه موعد رهاسازی آب از سد براساس محاسبات دقیق صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: کاهش آب مصرفی شالیزارها و تکیه بر آب‌های سطحی موجود در استان می‌تواند میزان ذخیره‌سازی آب را در استان دوچندان کند.

زارع با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت مستعد آب‌بندان‌ها و سد‌های پلاستیکی می‌توان به حفظ و ذخیره‌سازی آب کمک کرد اظهار داشت: آن دسته از شهرستان‌های که در لایروبی آب‌بندان‌ها پیشتاز هستند قطعا در تامین آب کشاورزی موفق و دقیق‌تر عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: بهره‌مندی گیلان از ظرفیت 70 درصدی مکانیزاسیون فرآیند کاشت، داشت و برداشت نقطه قوت این استان است و اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌های استان می‌تواند به بهره‌وری بیشتر و کاهش آب مصرفی کمک بسیاری کند.

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های موسسه تحقیقات برنج، به رونمایی از رقم مقاوم برنج کیان در مقابله با تنش آبی اشاره کرد و افزود: ترویج نگاه استفاده‌ از ارقام زودبازده پرمحصول با قابلیت تحمل خشکی و تنش آبی میزان مصرف آب را نیز کاهش می‌دهد.

زارع خواستار استمرار تولید محتوای مناسب ترویجی در خصوص محدودیت منابع آبی و ضرورت همراهی کشاورزان در مدیریت مصرف شد و تصریح کرد: ضرورت استمرار تلاش و همت مدیران برای رفع تنگناهای پیش‌رو فعالیت‌های کشاورزی باید همواره در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/618/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری گفت: با توجه به همکاری مناسب مدیران مؤسسات قرآن و عترت و پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و برابر مستندات موجود در سامانه حمد میزان ثبت نام قرآن آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: رشد ۲۰ درصدی ثبت نام در سامانه حمد، نشان از علاقه وافر جوانان و نوجوانان به فراگیری قرآن و توجه مدیران مؤسسات قرآن و عترت البرز به آموزش این مهم دارد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رشد روزافزون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های قرآنی، در سال ۱۴۰۳ این میزان از افزایش بیشتری برخوردار خواهد شد.

کد خبر 6088613

دیگر خبرها

  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰