Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست شورای اشتغال خرمشهر، گفت: بین ۲۶ تا ۲۷ شهرستان استان خوزستان، خرمشهر جزو شهرستانی است که هم از لحاظ ثبت نامه و هم از نظر میزان پرداختی ضعیف است.

او به اختصاص سه هزار میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت ناشی از کرونا به استان خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به دستورالعمل بخشنامه دولت مبنی بر جبران خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا، برای استان خوزستان به تنهایی سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این رقم می‌تواند بخشی از خسارت‌های استان خوزستان را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه بسیاری از شهرستان‌های استان همچون اهواز و شهرستان‌های شمالی استان به خوبی از این فرصت استفاده کرده اند، گفت: خرمشهر با وجود اینکه شهرستان مرزی است و بافت خدمات عمومی و کسبه آن شکننده است و باید به آن بیشترین توجه بشود بهره ناچیری از این فرصت برده است.

او با بیان اینکه این امر می‌تواند ناشی از نبود اطلاع رسانی و مسئله سامانه کارا باشد به مشکلات استفاده از سامانه کارا اشاره کرد و افزود: سامانه «کارا» بر خلاف نامش بسیار نا کارا است و وزارت تعاون باید پیش از فعال سازی این سامانه زیرساخت‌های لازم همچون پهنای باند و موارد سخت افزاری را فراهم می‌کرد تا مردم در زمان استفاده از این سامانه با مشکلات بسیار مواجه نشوند.

حیدری بر لزوم استفاده کسب و کار‌های متضرر از کرونا از تمام تسهیلات قید شده در بخشنامه ابلاغی اعم از تسهیلات مالیاتی و بیمه‌ای تاکید کرد و گفت: در این بخشنامه پنج بخش تسهیلات حمایت مالیاتی، بیمه ای، بانکی تعریف شده است که در بخش مالتی تسهیلات بانکی تنها یک بخش است و بحث چک و برگشت چک نیز در آن دیده شده است.

او افزود: کسبه می‌توانند از امور مالیاتی بهره‌مند شوند و اگر قرار است امهال یا تمدید به خسارت دیدگان تعلق گیرد کسبه خرمشهری نیز از این فرصت استفاده کنند. همچنین شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی هر کدام وظایف و تکالیفی دارند که باید حمایت‌های خود را از کسبه داشته باشند.

فرماندار خرمشهر با یادآور شدن اینکه تنها گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ می‌توانند از مزایای این بخشنامه استفاده کنند، از محرومیت اصناف متخلف از این فرصت خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا، برخی اصناف که شمار آن‌ها کم نیز نبوده با شکستن خودسرانه پملپ و دیگر اقدامات کارشکنی کردند که مصداق قانون شکنی است و نباید از این تسهیلات بهرمند شوند.

حیدری معاون جدید برنامه ریزی خود را مسئول رسیدگی به این موضوع کرد و گفت: باید تکلیف ۳۸۵ پرونده دریافت تسهیلات ظرف ۱۰ روز آینده روشن و تمام بنده‌های بخشنامه اجرا شود که مسئولیت اجرایی این امر بر عهده معاون برنامه ریزی فرمانداری خرمشهر است.

سهم ۲۵ درصدی دریافت تسهیلات کرونایی

هاشم خنفری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر برای آسیب دیده خرمشهر در این نشست گفت: تا دیروز ۳۸۵ نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که میزان پرداختی ۱۸۷ و حدود ۲۵ درصد بوده است

او ادامه داد: این آمار در مقایسه با نشست ۱۴ دی که پرداخت تسهیلات به ۱۷۳ نفر بوده رشدی نداشته است، و ظرف سه ماه گذشته تنها ۱۵ تا ۱۶ نفر به نفرات پیشین اضافه شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر به رتبه پایین خرمشهر از نظر استفاده از تسهیلات کرونایی اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار موجود، خرمشهر هم از لحاظ ثبت نام متقاضی و هم دریافت تسهیلات در رتبه یکی مانده به آخر قرار دارد که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی موضوع را به تفکیک بررسی کند.

او بر ضرورت ورود دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت تسهیلات کرونایی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات جامعی از نوع فعالیت گروه‌های زیر مجموعه خود داشته باشند و موارد را تک به تک بررسی کنند و اگر برخی متقاضیان منصرف شدند دستگاه‌ها باید به بانک‌ها اطلاع داده تا در صورت انصراف از لیست متقاضیان حذف شده و جز آمار حسوب نشوند.

بی اطلاعی اتاق اصناف از روند اعطای تسهیلات

رئیس اتاق اصناف خرمشهر نیز در این نشست بی اطلاعی خود را تمدید مهلت دریافت تسهیلات کرونایی اعلام کرد و گفت: روز گذشته  مبلغ در نظر گرفته شده برای تسهیلات برای ثبت نام متقاضیان مشخص شد و پیش از این  اتاق اصناف از این موضوع بی اطلاع بود.

او افزود: بانک ها با اطلاع از تخصیص وام باید اتاق اصناف را در جریان قرار می دادند  تا نسبت به اطلاع رسانی بهتر به کسبه اقدام کند.

رئیس اتاق اصناف خرمشهر همچنین با تاکید بر مشکلات ثبت نام در سامانه « کارا» از اداره تعاون خواست به طور مستقیم برای ثبت نام ها متقاضیان دریافت تسهیلات کرونایی ورود کند و گفت: با توجه به تخصص و مشکلات موجود در سامانه « کارا» که منجر به بی سرانجامی تلاش ها برای ثبت نام می شود، بهتر است اداره تعاون  خود نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه ورود کند و اتاق اصناف نیز حاضر به ارائه هر گونه کمکی در این راستا است.

انتهای پیام/ ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات کرونایی ویروس کرونا دریافت تسهیلات کرونایی دستگاه های اجرایی استان خوزستان اداره تعاون اتاق اصناف دستگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید

ایسنا/بوشهر  رییس مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

محبوبه شهریاری روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده‌ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته یعنی رتبه دوم کشوری را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه‌های ترددشمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماههای فروردین و آذرماه بوده است.

وی درخصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سالجاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و 380 هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راههای استان خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود