Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروگاه برق الرابغ در ۸۰ کیلومتری شمال غرب شهر جده بر اثر اصابت پرتابه‌های مهاجم به ۲ مخزن نفتی حاضر در این نیروگاه دچار آتش سوزی شدید شده و دود ناشی از آن به وضوح در تصاویر ماهواره‌ای قابل مشاهده است

سرویس جهان مشرق _ در روز ۱۱ ماه آوریل جاری میلادی، انصارالله یمن خبر از حملات گسترده پهپادی و موشکی به مناطق مختلف خاک عربستان سعودی داد که بر خلاف روند معمول در میان سیل اخبار مربوط به حادثه رخ داده در تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن نطنز چندان به آن توجهی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام رسمی سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یگان پهپادی و موشکی این کشور ۱۵ فروند پهپاد صماد۳ و ۲ تیر موشک بالستیک را به سوی مناطق مختلف خاک عربستان شلیک می‌کنند.

مطابق معمول سعودی‌ها مدعی شدند که این حملات را دفع کرده و ۱۰ فروند پهپاد انتحاری یمنی را رهگیری و سرنگون کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد تعدادی از این پرتابه‌ها توسط پدافند سعودی کشف نشده و با موفقیت به اهدافی در فاصله بیش از ۸۰۰ کیلومتری خاک یمن اصابت کرده‌اند.

بر اساس تصاویر منتشر شده توسط ماهواره تجاری Planet Labs، نیروگاه برق الرابغ در ۸۰ کیلومتری شمال غرب شهر جده بر اثر اصابت پرتابه‌های مهاجم به ۲ مخزن نفتی حاضر در این نیروگاه دچار آتش سوزی شدید شده و دود ناشی از آن به وضوح در تصاویر ماهواره‌ای قابل مشاهده است.

کمی بعد مقامات سعودی که دیگر راهی برای انکار حادثه در دست نداشتند، این آتش سوزی را مربوط به نقص فنی و مشتعل شدن فرآورده‌های نفتی در یکی از مخازن ذخیره آنها اعلام کردند.

اما تطابق زمانی دقیق تاریخ اعلام شده از مقامات سعودی، یعنی ۱۱ آوریل و تاریخ حملات پهپادی و موشکی انصارالله یمن، تردیدی باقی نمی‌گذارد که آتش سوزی در این نیروگاه بر اثر حمله موفق انصارالله یمن به این مکان راهبردی صورت گرفته است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یمن انصارالله یمن موشک بالستیک سعودی ها عربستان نیروهای مسلح یمن عربستان سعودی آرامکو پهپاد صماد 3 جده عربستان تحولات یمن تحولات منطقه اخبار داغ جنگ یمن ارتش یمن انصارالله یمن آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داوود سلیمانی گفت: آتش سوزی ترانس برق در واحد شماره دو نیروگاه رامین اهواز به علت اتصالات و شوک الکتریکی ناشی از توفان و بارندگی شدید رخ داد و بلافاصله توسط گروه‌های آتش نشانی مهار شد.   وی افزود: در این حادثه هیچگونه خسارت جانی و یا آسیب به همکاران وارد نشده و خسارات فنی توسط تیم‌های تخصصی نیروگاه و شرکت بیمه در دست بررسی است.   سلیمانی ادامه داد: آتش سوزی رخ داده هیچ خللی برای شبکه برق ایجاد نکرده و نمی‌کند و هم اکنون عملیات جایگزینی ترانس جدید در حال اجراست.   گفتنی است؛ واحد شماره دو نیروگاه رامین اهواز به علت تعمیرات اساسی از پاییز سال گذشته از مدار خارج بوده و طبق برنامه ریزی‌های قبلی مقرر است پیش از آغاز تابستان وارد مدار شود.

دیگر خبرها

  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار+ فیلم
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه