Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرادپور مدیرکل امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص هشدار وزیر اقتصاد به بانک هایی که نرخ سود مصوب را رعایت نمی کنند ، تصریح کرد: بانک ها باید طبق قانون پولی کشور و مصوبات شورای پول و اعتبار عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از وظایف بانک مرکزی تعیین نرخ سود است و بانک ها موظفند آن را رعایت کنند.

او ادامه داد: طبق بخشنامه اخیر وزیر اقتصاد، چنانچه بانکی نرخ سود بیشتری بپردازد، این سود اضافه مشمول معافیت مالیاتی نمی شود و هزینه های آن قابل قبول نیست بنابراین بانک باید مالیات سود اضافه را بپردازد.

مرادپور بیان کرد: پرداخت سود بالاتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار، تبعاتی در بازار پول و بورس دارد و مورد قبول نیست. کلیه بانک ها چه خصوصی و چه دولتی باید این نرخ ها را رعایت کنند.

او در خصوص میزان سود کنونی سپرده ها توضیح داد:  سود سپرده ها از کوتاه مدت تا بلند مدت و تسهیلات پرداختی  از ۱۰ تا  ۱۸ درصد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت اقتصاد از باب حمایت از واحدهای تولیدی، تاکید ویژه ای در رعایت این نرخ ها دارد  چراکه در صورت بالا بودن سود سپرده،  تامین مالی تولید  هم گران تر می شود.

مدیرکل امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد تاکید کرد: سازمان حسابرسی به طور مستمر حساب های ۱۲ بانک را بررسی و نتیجه را به وزارت اقتصاد و سازمان مالیات اعلام می کند و اگر گزارش تخلفی هم برسد ، بررسی و  با آن برخورد می کند.

او در پاسخ به این سوال که نرخ سود روی تورم چه تاثیری می گذارد گفت: تورم چشم انداز کاهشی دارد و رشد زیادی برای آن متصور نیستیم. بازارهای مالی خود را با  نرخ سود تطبیق می دهند. این نرخ ها اگر رعایت شود و حتی کاهش یابد، یکی از عوامل کاهش نرخ تورم خواهد بود.

مرادپوی بیان کرد: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است و ۹۰ درصد تامین مالی تولید از بانک ها صورت می گیرد بنابراین رعایت دقیق سود سپرده و به تبع آن سود تسهیلات، کمک زیادی به بخش تولید خواهد کرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سود سپرده نرخ تورم وزارت اقتصاد بانک ها نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد