Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@20:01:19 GMT

کراس‌اوور برقی تویوتا به‌زودی رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۳۰۸۸

کراس‌اوور برقی تویوتا به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اینساید ای‌ویز، نخستین نمونه جدید از این خودروها با انتشار آلایندگی صفر در روز 12 آوریل (دوشنبه گذشته) ارائه شده و به‌نظر می‌رسد در روز 19 آوریل (دوشنبه آینده) در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 در معرض دید عموم قرار بگیرد. طبق پیشبینی‌های انجام گرفته نام این خودرو به احتمال فراوان BZ4X خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واضح است که BZ به انتشار آلایندگی صفر اشاره دارد و X مربوط به کراس‌اوور بودن خودرو است. در این میان عدد 4 نیز به اندازه خودرو بازمی‌گردد.

اگر فهرستی از نام‌ها و 6 خودروی الکتریکی (EV) مورد نظر تویوتا را بررسی کنید، می‌بینید که یک نام دیگر نیز وجود دارد. با توجه به اینکه BZ1 باید وسیله نقلیه ریزتری باشد، شاید این نامی است که با مفاهیم، نشان داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاری استارت‌آپی تویوتا در هوش مصنوعی

در مورد BZ2 ،BZ3 ، BZ4 و BZ5 می‌توان گفت که ون‌ها BZ2 و BZ3 هستند. تویوتای BZ4 باید وسیله نقلیه با رنگ رزگلد و BZ5 به رنگ طلایی در ردیف پایین و در سمت چپ ون‌های BZ2 و BZ3 است. البته مشخص نیست که این حدسیات درست باشند.

انتظار می‌رفت این 6 خودروی الکتریکی همه با باتری‌های جامد به بازار بیایند. به نظر می‌رسد تویوتا اطمینان داشت که این فناوری جدید باتری تنها چیزی است که می‌تواند خودروهای الکتریکی‌اش را رقابتی کند. با ممنوعیت خودروهایی با موتورهای درون‌سوز (ICE) توسط دولت‌ها در سراسر جهان، این شرکت چاره‌ای جز این ندارد که هر زمان ممکن فروش آنها را آغاز کند. به خصوص در چین، جایی که دولت به‌دلیل بزرگ بودن شهرها و همچنین آلودگی ناشی خودروهای سوخت فسیلی فشار زیادی برای برقی کردن خودروها دارد.

کد خبر 595037 برچسب‌ها آلاینده‌ها خودرو - جهانی سوخت پاک شرکت‌ خودروسازی‌ تویوتا سوخت - بنزین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلاینده ها خودرو جهانی سوخت پاک شرکت خودروسازی تویوتا سوخت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو

امام جمعه قزوین گفت: هر روز رسیدگی به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو با شتاب بیشتری انجام شود تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در اجرای عدالت اگر به یک پرونده به موقع رسیدگی شود، کار دستگاه قضا راحت و سبک‌تر می‌شود.

وی افزود: بحث ناهنجاری خرید و فروش اتومبیل که در استان ما پیش آمد، ده‌ها هزار پرونده به خاطر همین یک تخلف به وجود آمد، در حالی که دستگاه‌های نظارتی باید به موقع هشدار می‌دادند و به موقع رسیدگی می‌کردند، اگر به همین یک پرونده به موقع رسیدگی می‌شد، شاید این تعداد از پرونده پیش نمی‌آمد که کار دشوار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه چون دستگاه‌های نظارتی کارشان را به موقع انجام ندادند و تأخیر پیش آوردند، باعث شد اکنون چقدر کار سخت شود، گفت: البته می‌بینیم که اقداماتی در استان صورت گرفته و امور در حال پیش‌برد هستند.

عابدینی ادامه داد: باید رسیدگی به این ناهنجاری هر روز شتاب بیشتری پیدا کند تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند، چرا که موجب بروز اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده‌ها شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم خدا آن‌هایی که این پدیده ناهنجار را برای مردم ایجاد کردند، به زودی با دستان توانمند شما به سزای اعمالشان برساند، آن‌هایی که همکاری و یاری کردند که این خیانت شکل بگیرد و بحران ایجاد شود، به زودی به سزای عملشان خواهند رسید.

کد خبر 748874

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟