Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@08:10:00 GMT

افزایش مبلغ تسهیلات به بافت فرسوده

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۳۳۴۷

افزایش مبلغ تسهیلات به بافت فرسوده

تین نیوز

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزئیات افزایش وام نوسازی بافت فرسوده تهران و سایر کلانشهرها را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزئیات افزایش وام نوسازی بافت فرسوده را اعلام کرد.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن، گفت: وام بافت فرسوده در تهران سال گذشته برای حرفه‌ای‌سازها و فناوری نوین ۲۵۰ میلیون تومان بوده است که امسال به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کلانشهرها نیز به تهران افزوده شده است و در سال جاری علاوه بر تهران، کلیه کلانشهرها نیز از سقف ۳۰۰ میلیون تومان استفاده می‌کنند. سایر شهرها نیز از سقف ۲۵۰ میلیون تومان می‌توانند استفاده کنند.

علمداری با اشاره به اینکه تسهیلات جدید بافت فرسوده هم‌اکنون اجرایی و اعتبارات ابلاغ شده است، تصریح کرد: کلیه شعب بانک مسکن، آمادگی پذیرش تقاضای مشتریان را برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده دارند.

وی توضیح داد: کسانی که سال گذشته قرارداد منعقد کردند و مبلغ وام به آنها پرداخت شده است مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند اما اگر پرونده‌ای در سال گذشته تشکیل شده ولی هنوز پرداخت نشده می‌توانند از سهمیه امسال استفاده کنند.

علمداری در خصوص شرایط دریافت تسهیلات بافت فرسوده، اعلام کرد: تمام متقاضیانی که ملک آنها در بافت‌های فرسوده مصوب شهرها واقع شده می‌توانند با اخذ معرفی‌نامه از شرکت بازآفرینی شهری و یا شهرداری به نمایندگی از شرکت، معرفی‌نامه را از طریق سامانه به بانک مسکن ارسال کنند. این دسته از متقضایان می‌توانند به شکل حضوری و غیرحضوری تشکیل پرونده بدهند. به محض آنکه معرفی نامه به بانک مسکن برسد، تشکیل پرونده، ارزیابی و ارسال به دفترخانه و انعقاد قرارداد انجام می شود.

وی افزود: انبوه‌سازان و حرفه‌ای سازان باید حسابی نزد بانک مسکن داشته باشند تا فعالیت مالی آنها در بانک مسکن انجام شود. شرایط پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی پروژه‌هاست.

علمداری گفت: ثبت‌نام در سایت بانک مسکن قسمت تشکیل پرونده الکترونیکی و غیرحضوری وجود دارد. همچنین، پروسه معمولی تشکیل پرونده تا دریافت تسهیلات معمولا یک ماه است.

گفتنی است، تسهیلات در بافت فرسوده تا ۵۰  میلیون تومان با سود ۹ درصد و بقیه تسهیلات با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن بافت فرسوده میلیون تومان تشکیل پرونده بافت فرسوده بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان