Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ویلیام برنز روز چهارشنبه در کمیته اطلاعات سنای آمریکا که به همراه سایر مقامات اطلاعاتی این کشور برای تشریح تهدیدهای جهانی برگزار شده بود، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما باید درباره ظرفیت تروریسم در افغانستان دید باز داشته باشیم. القاعده و داعش در افغانستان همچنان قصد دارند توانایی خود را برای حمله به آمریکا چه در منطقه و غرب و حتی در داخل کشور احیا ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سیا ادامه داد: پس از سالها فشار ضد تروریسم مداوم، واقعیت این است که امروز هیچ یک از آنها توانایی‌ها را ندارند. با این حال، گروه‌های تروریستی دیگری همچون القاعده در شبه جزیره عربستان یا در جاهای دیگر جهان، تهدید جدی‌تری هستند.

برنز اضافه کرد: واضح است که توانایی ما در کنترل این تهدیدات داعش یا القاعده در افغانستان توسط ارتش ائتلاف در زمین و هوا که با اطلاعات ارائه شده توسط سیا و سایر شرکای اطلاعاتی پشتیبانی می‌شد، بسیار مفید بوده است،

وی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هم گفت: واقعیت این است که پس از خروج، هر زمان که فرا رسد، سیا و همه شرکای ما در دولت ایالات متحده، مجموعه‌ای از توانایی‌ها را حفظ می‌کنند که برخی از آنها باقی مانده است و برخی از آنها را تولید خواهیم کرد که می‌توانند در پیش‌بینی هر تلاش مجددی از سوی آنها(تروریسم) کمک کنند.

رئیس سازمان سیا افزود: متغیرهای دیگری در مورد بازسازی نقش طالبان وجود دارند. سالها علیه داعش در افغانستان بجنگند و شما را به عنوان یک رقیب ایدئولوژیک بسیار قدرتمند ترک کنند، آنها موظفند اطمینان حاصل کنند که القاعده دیگر هرگز قادر به استفاده از افغانستان به عنوان بستری برای توطئه خارجی نخواهد بود. همچنین مساله ادامه ظرفیت دولت افغانستان با پشتیبانی در مبارزه با تروریست است.

برنز بر نقش همسایگان افغانستان در مقابله با حضور سران یا نیروهای تروریست‌ها در ۶ منطقه این کشور تاکید کرد و گفت: در مورد خروج نیرو از افغانستان خطرات جدی قابل ملاحظه وجود دارد اما ما بسیار سخت کار خواهیم کرد، سیا با همه شرکای ما سعی می‌کنیم نوعی هشدار استراتژیک به دیگران در دولت ایالات متحده ارائه دهیم که آنها و ما را قادر می سازد در صورت شروع تهدید، مورد توجه قرار گیرند.

برچسب‌ها سیا افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان القاعده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیا افغانستان گروه تروریستی داعش سیا افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان القاعده اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود