Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:40:25 GMT

شناسایی و دستگیری کلاهبردار فروش اجناس کاذب در دیوار

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۴۳۷۱

شناسایی و دستگیری کلاهبردار فروش اجناس کاذب در دیوار

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی، شخصی که با درج آگهی کاذب فروش کالا و اجناس با قیمت نازل در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتای زنجان مدعی شد، اخیرا از طریق سایت دیوار اقدام به خرید کالا و واریز وجه به عنوان بیعانه کرده به طوری که پس از واریز وجه به حساب درج کننده آگهی، فروشنده گوشی همراه خودش را خاموش کرده است، لذا مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: بابررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌‌‎ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

آدینه‌لو با بیان اینکه اخذ بیعانه در خرید و فروش اجناس، ترفند قدیمی است که توسط کلاهبردارن سایبری نیز بکار برده می‌شود، از کاربران خواست قبل از واریز وجه از صحت و سقم و اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کرده و هزینه آن را پس از تحویل کالا پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه با هشدار نسبت به اسکیمینگ گفت: این شیوه یکی از شگردهای رایج در سرقت اطلاعات بانکی و  برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است.

وی تصریح کرد: افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام #اسکیمر بر روی کارت خوان‌ها اقدام به کپی‌برداری از کارت بانکی افراد می‌کنند.

آدینه‌لو ادامه داد: برای جلوگیری از این کلاهبرداری الزاماً رمز کارت بانکی ‌می‌بایست توسط مشتری وارد شود، در این صورت حتی اگر کارت بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد و به خصوص پرداخت با کارت خوان‌های سیار بیشتر مراقب باشید.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا استان زنجان زنجان قیمت رئیس پلیس فتای استان زنجان اجناس کاذب کارت خوان شناسایی پلیس فتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند

فرمانده انتظامی آذربابجان‌غربی گفت: شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس است.

به گزارش ایسنا، سردار رحیم جهانبخش افزود: در پی وقوع نزاع و درگیری شب گذشته در یکی از محلات ارومیه و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی متهمان شناسایی شده و رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه پلیس استان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تکمیل پرونده و دستگیری متهمان، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

سردار جهانبخش تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و قطعاً اجازه جولان به مخلان امنیت عمومی را نمی‌دهیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • دستگیری فروشندگان سوالات و ابزار تقلب کنکور
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور